|
На знімку: Світлана Перлова, учениця
10 класу Харківської спеціалізованої школи №17 – переможниця конкурсу.
Дівчина вирішила стати хіміком, ще й написала своє есе англійською
мовою. |
|
Хто завтра прийде до вищих навчальних закладів? Про що мріють завтрашні
абітурієнти? Які цілі й пріоритети у фахівців 2025-го? Відповідь на ці питання
можна знайти в есе, що їх написали школярі – учасники конкурсу, організованого
Радою молодих вчених НТУ «ХПІ». Слід зазначити, що нинішній склад Ради під
керівництвом Романа Томашевського, його заступниці Олени Авдєєвої, секретаря
Сергія Радогуза працює творчо й нестандартно. Конкурси, відеоконференції, робота
з магістрами, участь у загальноінститутських заходах і акціях зі своїми свіжими
ідеями – ось сьогоднішній день цього об’єднання молодих науковців.
Цього року вперше в історії університету Рада молодих вчених провела серед
випускників шкіл та технікумів конкурс есе. Тема для написання творчих робіт
була проста і водночас надскладна: «Моя майбутня професія». Відгукнулося понад
50 майбутніх абітурієнтів із більш як 30 шкіл та коледжів України. Географія
конкурсу виявилася вражаючою: лише 10 відсотків робіт були виконані школярами із
Харкова, всі інші – учнями з інших областей України. Однак розмаїття робіт на
цьому не закінчувалося, адже, за словами журі, роботи різко відрізнялися як за
змістом, так і за описаними професіями. Незважаючи на це, всі есе перевірялися
на присутність плагіату. Оцінювалася кожна робота мінімум трьома членами журі,
до якого увійшли представники факультетів із числа членів Ради молодих вчених.
Що ж пишуть автори, роботи яких відзначено, як кращі?
«Обираючи професію, я дивився на роки вперед, – пише Іван Артюх із
Полтавського політехнічного коледжу, – уявляв, яким буде світ через п’ять,
десять, двадцять років, враховував ситуацію в нашій країні і в країнах-сусідах і
прийшов до висновку, що потреба в таких спеціальностях і професіях, як електрик,
інженер, монтажник-ремонтник не відпаде ніколи… Зможу постійно покращувати свої
вміння й навички, задовольняти свою, без перебільшень, «залежність» від знань.
Хто знає, може, колись, одного дня, і я зроблю вагомий внесок у розвиток людства».
Ілона Голуб із Павлоградської загальноосвітньої школи мріє працювати в банку,
хоч і відзначає деякий надлишок пропозицій на цьому сегменті ринку праці. «Але
справжні «профі», як і раніше, в ціні, – вважає дівчина. – Спеціальність «Банківська
справа» – та спеціальність, де окрім економічного досвіду працівнику потрібно
мати ті риси характеру, котрі я цінувала і намагалася розвинути протягом усього
життя, а саме: цілеспрямованість, чесність та відвертість, організованість (працівник
повинен чітко організовувати свій робочий час), комунікабельність, вміння
торгувати, ощадливість та надійність. Професіоналізм і людяність – це дві
головні ознаки моєї майбутньої професії».
Єва Калініна з Мелітополя Запорізької області хоче стати кондитером, вона так
обґрунтовує свій вибір: «Багато хто вважає професію кондитера непрестижною. У
наш час затребуваними вважають різного роду економічні та юридичні спеціальності.
Однак сьогодні ринок праці починає відчувати надлишок таких спеціалістів. А
справжній спеціаліст-кондитер має бути підготовлений у багатьох галузях науки,
знати хімію, адже необхідно розбиратися в якості харчових продуктів. Математику
– щоб правильно розраховувати пропорції, а також уміти приймати рішення в
нестандартних ситуаціях і нести за них відповідальність. Такими якостями
володіють багато хто з відомих кондитерів, які прославляють кондитерське
мистецтво по всьому світу…».
«Бути журналістом дуже відповідально, – пише Софія Савченко із Шосткинської
загальноосвітньої школи, – тому що саме з уст журналістів народ дізнається всю
правду нашого світу. І ти маєш донести цю правду, не перекрутивши її та не
зіпсувавши. Ще одна також дуже цікава професія – поліцейський. Ти маєш своїми
вчинками покращувати країну.
На сьогодні це дві мої найпривабливіші професії. Я їх обираю, не дивлячись на
всі складності, які будуть траплятися на моєму шляху. Можливо, це зовсім не мої
професії, і я поки ще цього не розумію, але в них багато позитивних сторін».
Артур Семенов із Бердянська: «Масмедіа по всьому світу формує суспільну
думку, необхідну керівництву тієї чи іншої країни, і громадянську позицію окремо
взятої людини. Нами іноді маніпулюють, а ми й не проти. Мене вразили слова Джона
Ірвінга: «Телебачення здобуло остаточну перемогу над людськими мізками: тепер
мозок можна вбивати, навіть не змушуючи жертву вставати зі стільця».
Отже, обираю професію тележурналіста для того, щоб доносити до людей правду
про те, що діється в Україні».
Яна Стрельченко із Миколаївки Лозівського району Харківської області мріє
стати вчителем: «Досконало знати рідну мову, історію свого народу, національні
традиції, бути фахівцем у своїй галузі, володіти іноземними мовами, аби
долучитись до світової культури та бути затребуваним не лише у свої державі,
активна життєва позиція – ось що потрібно сучасній молодій людині. Підвалини цих
знань закладаються в школі. Я буду щаслива, якщо мої знання і мій досвід у
майбутньому допоможуть Україні разом із її свідомими громадянами (до виховання
яких долучилась і я) посісти гідне місце серед інших європейських країн.
Отож я з майбутньою професією вже визначилась. Я хочу бути вчителем, і
неодмінно ним стану!»
Соціальним працівником вирішила стати в майбутньому Катерина Шатохіна, яка
навчається в коледжі Миколаївського національного університету імені В.
Сухомлинського: «Я ще не до кінця вивчилась, і мені ще багато належить пізнати,
та я не сумніваюсь в одному: соціальні працівники – люди сильні і відважні,
готові прийти на допомогу в будь-яку хвилину, яка б проблема не виникла. І я
пишаюся тим, що вирішила піти саме цим шляхом назустріч труднощам».
Такі мрії і судження, хай подекуди наївні, та щирі і непересічні, викликала у
школярів пропозиція молодих вчених із НТУ «ХПІ» написати есе.
Всі учасники – автори надісланих творів – отримали почесні грамоти НТУ «ХПІ»,
а переможці – пам’ятні сувеніри.