|
2 листопада 2016 р., в межах традиційних «Академічних читань» в нашому університеті відбулася зустріч викладачів, аспірантів, студентів та всіх бажаючих з В. О. Кудіним. Темою зустрічі була роль вищої школи в реалізації концепції сучасної освіти.
До аудиторії разом з завідувачем кафедри педагогіки та психології управління соціальними системами НТУ «ХПІ», професором О. Г. Романовським зайшов чоловік – невисокий, худорлявий, с гарним хвилястим волоссям, із дуже добрими та мудрими очима, з легкою посмішкою на обличчі. Це – В’ячеслав Олександрович Кудін, наш давній друг та наставник – доктор філософських наук, професор, Заслужений працівник культури України, критик і кінознавець, лауреат Республіканської премії в галузі літературно-художньої критики, член Національної спілки кінематографістів України, лауреат премії цієї спілки.
Міжнародним біографічним інститутом (штат Північна Кароліна, США) він названий одним із 500 видатних вчених ХХ століття, які внесли значний вклад у розвиток суспільства.
В’ячеслав Олександрович – учасник Великої Вітчизняної війни. У 1942 році підлітком він був вивезений до Німеччини, перебував у концтаборах, зміг утекти звідти і дістатися України, пройшовши всю Європу пішки. Нагороджений орденом Червоної Зірки, медалями.
Багатогранний вчений, філософ, педагог, психолог, організатор освіти, провідник культури, активний пропагандист ідей особистісно-орієнтованої, гуманної педагогіки, він розвивав великі ідеї Добра, Краси і Культури у процесі формування особистості у вітчизняній освіті. Питання, які порушував В’ячеслав Олександрович, торкалися розвитку суспільства й влади, добра та зла, проявів жорстокості й ролі засобів масової інформації в формуванні особистості. Ми відчували, як глибоко його хвилює доля нашої держави, її минуле та майбутнє, можливості розвитку суспільства, які він бачить у єднанні всіх людей планети Земля.
На глибоке переконання професора В. О. Кудіна, зростання педагога, діяча вищої школи повинно базуватись на активному внутрішньому прагненні до істини, добра, краси, осмисленні цілісного світу; гармонійному розвитку емоційних, інтелектуальних, вольових, етичних і естетичних якостей.
Глобалізація та інформаційна революція людських цінностей не тільки не відміняють, а й посилюють їх значення.
Саме тому, продовжуючи і поглиблюючи «педагогіку серця» В. Сухомлинського, він делегував їх у світовий простір у контексті нового прочитання й розуміння.
З-під пера педагога-гуманіста вийшло друком понад 500 наукових праць, підручників, монографій, статей, які зараз допомагають оволодівати засобами педагогічної майстерності.
Багато років він успішно виконує одну з найбільш важливих робіт – передає знання молодим поколінням. Обравши цю важку, але почесну місію, він підготував і надав допомогу великому числу кандидатів і докторів педагогічних наук, які і далі реалізують ідеї його педагогічного таланту.
Проблеми, що їх торкнувся професор В. О. Кудін, зацікавили слухачів, які задали доповідачу багато питань і отримали на них неординарні відповіді.