1. Підвищення якості підготовки фахівців та інтеграція до Болонського
процесу:
- завершити процес акредитації та ліцензування 27 нових спеціальностей;
- оптимізувати навчальні плани, знизити аудиторне навантаження студентів і
викладачів, збільшити обсяг самостійної роботи студентів;
- продовжити експеримент за вимогами Болонського процесу, створити систему
гарантії якості підготовки фахівців з урахуванням міжнародного досвіду;
- забезпечити одержання та виконання міжнародних проектів із навчальної
роботи (ТЕМПУС, ТАСІС, ІНКО-КОПЕРНІКУС і інші);
- провести методичну й організаційну роботу для забезпечення надання
другої освіти на базі вищої освіти;
- поширити практику зовнішнього тестування абітурієнтів;
- створити систему й методи залучення до навчання в університеті
обдарованої молоді та сільської молоді;
- удосконалювати систему працевлаштування випускників з обов’язковим
зворотнім зв’язком роботодавців і університету;
- розробка системи стандартів якості освіти;
- удосконалення підготовки магістрів з урахуванням підготовки після рівня
спеціаліста;
- поглиблення мовної підготовки в університеті.
2. Поєднання освіти та науки – вимога Болонського процесу.
- щорічно збільшувати обсяг господарчих наукових робіт із досягненням
загального обсягу понад 6 млн. грн.;
- забезпечити обсяг господарських робіт на загальних кафедрах не менше як
30 тис. грн., а на спеціальних – не менше 60 тис. грн.;
- продовжити роботу по висуванню закінчених наукових робіт та підручників
на здобуття Державних премій України;
- з метою підвищення авторитету науки університету видати буклети із
сучасними технологіями та поновити виставкові експонати учасників
міжнародних і українських виставок;
- подати Кабінету Міністрів України пропозиції щодо створення Центру
трансферу сучасних технологій та наукомісткої продукції;
- підготувати пропозиції Міністерству освіти й науки щодо створення в
університеті Центру комерціалізації інтелектуальної власності;
- активізувати участь студентів у виконанні науково-дослідних робіт,
конкурсах та олімпіадах, довести участь студентів у публікаціях кафедр до
10-15%.
3. Підготовка кадрів вищої кваліфікації й удосконалення структури
університету:
- головним завданням кожної кафедри й підрозділу університету вважати
виконання програми “Кадри”;
- удосконалювати структуру університету, створити нові факультети:
харчової технології, гуманітарний, фізичної культури й спорту;
- створити нові кафедри за напрямками нових технологій (порошкові та
композиційні матеріали, рідкоземельні метали, нафто- і газовидобування та
інші);
- передбачити відкриття підготовки фахівців на суспільних кафедрах (історії
України, соціології й політології, економічних теорій, педагогіки й
психології);
- згідно зі змінами до Закону “Про вищу освіту” провести роботу із
залученням до складу університету навчальних закладів І-ІІ рівнів
акредитації: патентно-комп’ютерний коледж (м. Харків), електромеханічний
технікум (м. Харків), технікум медичного обладнання (м. Харків), Полтавський
політехнічний коледж, Слов’янський хіміко-механічний технікум та інші;
- вирішити питання, пов’язані із захистом докторських та кандидатських
дисертацій викладачами та науковцями, які навчалися в докторантурі та
аспірантурі;
- з 2004 року ввести в практику преміювання співробітників за успішний
захист докторської дисертації у розмірі 3000 грн., кандидатської дисертації
– 1000 грн.;
- переглянути склад наукових керівників аспірантів, проаналізувати
ефективність їх роботи;
- залучати до навчання в аспірантурі та докторантурі випускників магістрів
та молодих учених;
- направляти на викладацьку роботу випускників магістратури й аспірантури
з метою зниження середнього віку викладачів до 48 років.
4. Розширення використання інформаційних технологій, дистанційного
навчання та створення Центрально-Східного Європейського віртуального
університету:
- перетворити клас дистанційного навчання та центр інформаційних
технологій у Центрально-Східний Європейський віртуальний університет;
- щорічно збільшувати потужність локальної обчислювальної мережі
університету на 200 комп’ютерів;
- продовжувати роботу з монтажу оптоволоконних кабелів для поліпшення
якості мережі;
- створювати підручники з різних галузей освіти на електронних носіях;
- створити комплексний план для забезпечення комп’ютерної техніки
ліцензійними програмами;
5. Сучасне методичне забезпечення – гарантія якості освіти:
- забезпечення виконання програми “Підручник” фінансовою та сучасною
поліграфічною базою;
- увести в практику преміювання викладачів та науковців за написання та
видання підручників, навчальних посібників та монографій;
- удосконалювати університетську систему підвищення кваліфікації
викладачів, включати до неї стажування на виробництві та роботу над
підручниками і навчальними посібниками;
- поширити в навчальному процесі ділові ігри, комплексне проектування,
залучення провідних вчених та науковців для читання лекцій з сучасних
проблем педагогіки вищої школи;
- продовжити роботу з проведення конкурсів дипломних проектів бакалаврів,
магістрів та спеціалістів, конкурсів на кращу кафедру, лабораторію,
викладача;
- активізувати роботу з написання та видання методичної літератури для
навчання студентів-заочників у зв’язку зі збільшенням кількості
спеціальностей та кількості студентів заочного навчання;
- поширити в навчальному процесі використання мультимедійної технології;
- продовжити дію систему семінарів, лекцій провідних вчених із сучасних
проблем педагогіки.
6. Нова парадигма вищої освіти – партнерські відносини між студентом і
викладачем та розвиток особистості при підготовці фахівців:
- розпочати підготовку спортивних команд до участі у 2005 році в
Універсіаді України;
- створити сприятливі умови для закріплення баскетбольної команди
“Політехнік” у суперлізі;
- розширювати участь студентів у громадській діяльності, розвивати та
підтримувати органи студентського самоврядування: студентські профспілки,
студентські ради в гуртожитках, студентський парламент тощо;
- удосконалити матеріальну базу Палацу студентів, створити умови для
подальшого розвитку студентської самодіяльності та організації змістовного
дозвілля;
- при проведенні університетських конкурсів увести номінацію “Кращий
наставник студентів”. Увести в практику проведення конференцій викладачів
для узагальнення досвіду виховної роботи. Заохочувати викладачів, які мають
успіхи в роботі;
- посилити індивідуальну роботу зі студентами, особливо зараз, при виборі
Президента України, активізувати роботу кураторів груп.
7. Міжнародне співробітництво з відомими університетами Європи та світу.
Підготовка фахівців для закордонних держав:
- поширити зв’язки університету з вищими навчальними закладами, фірмами,
науковими установами та підприємствами Росії, Білорусії, Казахстану та
іншими країнами СНД;
- провести методичну та організаційну роботу щодо забезпечення навчального
процесу в міжнародному Центрально-Східному Європейському віртуальному
університеті;
- щорічно відряджати за кордон понад 200 викладачів, аспірантів та
студентів, приділяти постійну увагу одержанню коштів за Європейськими
програмами (ТАСІС, ТЕМПУС-ТАСІС, ІНТАС, ІНКО-КОПЕРНИКУС, ДАД, Британська
Рада та інші);
- збільшувати освітні послуги іноземним студентам, залучати їх на
підготовчі відділення на основні факультети та в аспірантуру. Довести
кількість іноземних студентів до 1000 чоловік;
- залучати іноземних інвесторів до створення сучасних гуртожитків для
іноземних студентів із підвищеними умовами мешкання та охорони.
8. Розвиток матеріально-технічної бази університету:
- завершити будівництво книгосховища бібліотеки у 2005 році;
- створити проект та виконати у 2006 році реконструкцію читальних залів
бібліотеки університету з використанням сучасних інформаційних технологій;
- виконати у 2006 році проект навчального корпусу на 6000 кв. м для
будівництва у 2007 році на території університету;
- виконати на протязі 2005-2008 років реконструкцію та капітальний ремонт
головного аудиторного, хімічного корпусів та електрокорпусу;
- провести у 2006 році реконструкцію актового залу Палацу студентів;
- завершити у 2005 році виконання проекту та здійснити укріплення
Журавлівських схилів;
- продовжувати роботу зміцнення матеріально-технічної бази спортивних
комплексів на вул. Артема, 48 та Пушкінській, 85/1 і спортивних баз у місті
Алушта та Фігуровці;
- систематично продовжувати роботи по забезпеченню надійної експлуатації
теплових, електричних, газових, водомереж з установленням приладів обліку,
виділяючи на це 300-500 тис. грн.;
- щорічно виділяти на придбання обладнання кошти у обсязі 2-2,5 млн. грн.
і для забезпечення потреб кафедр 1,5 млн. грн.;
- розробити спільно зі студентським активом комплексну програму поліпшення
умов проживання студентів у гуртожитках, виділити на це 9,0
- 10,0 млн. грн.;
- терміново завершити створення поліграфічної бази для видання підручників,
навчальних посібників та монографій;
- у 2005-2006 роках збудувати 2 житлових будинки;
- активізувати роботу щодо збільшення кількості місць у гуртожитках
університету за рахунок приєднання вільних у Харкові гуртожитків та їх
ремонту.
9. Соціальний захист викладачів, співробітників та студентів:
- поліпшення роботи спортивних баз університету для покращення спортивної
майстерності викладачів та студентів та їх відпочинку;
- продовжити практику організації відпочинку дітей співробітників
університету на спортивних базах;
- з метою соціального захисту працівників продовжити практику додаткових
виплат (розширення зони обслуговування, робота за сумісництвом, матеріальна
допомога, преміювання та ректорські надбавки);
- щорічно виділяти на матеріальну допомогу 1,5 млн. грн., на преміювання
2,0 млн. грн.;
- щорічно встановлювати ректорські надбавки завідувачам кафедр, професорам,
викладачам і співробітникам від 20 до 100 % посадового окладу;
- дозволити Вченій раді університету в термін поміж Конференціями
трудового колективу вирішувати питання щодо виділення коштів на лікування та
медичне обслуговування;
- продовжити в університеті практику гарантування робочого місця, поваги
до особистості.