О газете | Архив номеров | Архив статей | Поиск      

Двигуни внутрішнього згоряння


[Професор В. Пильов]
#17 от 30.09.2008

Найкрупніші вищі навчальні заклади України видають фахові журнали, які відіграють велику роль у обміні науковою інформацією, сприяють розвитку відповідної галузі. У нашому університеті видається 9 фахових журналів: «Інтегровані технології та енергозбереження», «Електротехніка і електромеханіка», «Високі технології в машинобудуванні», «Теорія та практика управління соціальними системами», «Механіка і машинобудування», «Двигуни внутрішнього згоряння», «Проблеми та перспективи формування національної гуманітарно-технічної еліти», «Вісник науки і техніки» спільно з Харківським будинком науки і техніки.

У 1965 році в Харківському політехнічному інституті почав виходити у світ республіканський міжвідомчий науково-технічний збірник «Двигуни внутрішнього згоряння». Ініціаторами створення журналу стали вчені і викладачі кафедри ДВЗ НТУ «ХПІ» – наймогутнішої наукової і педагогічної школи нашого університету, наукова школа якої відома далеко за межами України. Кафедра з багатим досвідом, традиціями і потенціалом, науковими зв’язками з академічними і галузевими НДІ, КБ, підприємствами галузі, спорідненими кафедрами вузів, фахівцями багатьох країн світу. Усе це дозволило сформувати унікальний склад редакційної колегії, до складу якої завжди входили головні і генеральні конструктори, відомі вчені НДІ, КБ, вузів. Для багатьох поколінь учених і фахівців моторобудівної галузі збірник наукових праць Харківського політехнічного інституту з аналогічною назвою був трибуною наукових дискусій, виданням, у якому могли публікувати свої праці студенти й аспіранти, кандидати й доктори наук, академіки. Перегортаючи пожовклі сторінки цих збірників, можна простежити майже піввіковий шлях розвитку науки про двигуни внутрішнього згоряння, етапи становлення багатьох науковців. Інформація про нові двигуни, їх техніко-економічні показники, проблеми модернізації серійних ДВЗ, перспективи галузі – все актуальне і цікаве для інженерно-технічних працівників підприємств, співробітників вузів й академічних інститутів знаходило своє відображення в нашому збірнику.

З 2001 року розпочався новий етап розвитку журналу. Матеріали тут представлені у рубриках: «Загальні проблеми двигунобудування»; «Конструкція ДВЗ»; «Робочі процеси ДВЗ»; «Технологія виробництва ДВЗ»; «Експлуатація ДВЗ». Вони повністю відповідають основним розділам наукової й виробничої діяльності в області двигунобудування. Згодом, думаю, з’являться й нові рубрики такі, наприклад, як зміст вищої освіти за фахом «ДВЗ»; реферативна експрес-інформація.

Зараз журнал виходить двічі на рік, та планується зробити його щоквартальним.

Поява такого журналу викликана відсутністю в Україні періодичного спеціалізованого видання, що дозволяло б фахівцям обмінюватися думками із проблем і перспектив моторобудівної галузі, відбивало б наукові інтереси працівників НДІ, КБ, вузів, здобувачів учених ступенів й учених звань, усіх, чия сфера діяльності пов’язана з тепловими двигунами. Редколегія запевняє, що навіть у випадках, коли подані статті не відповідатимуть нашим вимогам, авторам-початківцям буде надана необхідна допомога з удосконалення та підготовки до друку.

Двигуни внутрішнього згоряння займають особливе місце й роль в економіці будь-якої держави. Вони практично безальтернативно використовуються як енергетичні установки на транспорті, у сільськогосподарських машинах, будівельно-дорожній техніці, гірничодобувній промисловості, бойових транспортних і стаціонарних об’єктах Міністерства оборони. Все це тільки підкреслює актуальність нашого видання.

У журналі постійна увага буде приділятися економічності ДВЗ, їх надійності, поліпшенню екологічних характеристик, всім тим характеристикам і показникам, які значною мірою визначають конкурентноздатність ДВЗ на внутрішньому й зовнішньому ринках.

До складу редакційної колегії входять провідні спеціалісти та науковці в галузі двигунобудування, серед яких двадцять один мають ступінь доктора наук. Головний редактор журналу професор А.П. Марченко (ХПІ), заступники – С.В. Єпіфанов (НАЕУ «ХАІ»), І.В. Парсаданов (ХПІ). Їх багатий науковий і виробничий досвід, широкі наукові зв’язки з ученими й фахівцями України, країн далекого й ближнього зарубіжжя дозволяють із оптимізмом дивитися в майбутнє нашого журналу.

У кожному номері можна знайти матеріали, написані у співавторстві зі студентами, аспірантами. Можна відстежити становлення молодих науковців. Так, наприклад, А.М. Авраменко та В.Т. Турчин друкувалися ще студентами, а зараз уже підготували кандидатські дисертації, останній вже успішно її захистив.

Географія статей широка. Тут не лише українські фахівці, а й учені з Росії, Польщі, Казахстану, Литви та інших країн.

Журнал запрошує до дискусії вчених і фахівців із проблем форсування ДВЗ, радикального зниження шкідливих викидів з відпрацьованими газами, розширення номенклатури палив, впровадження багатопаливності й застосування альтернативних палив, використання нових конструкційних матеріалів, у тому числі керамічних і композиційних, розробки й впровадження комп’ютерних систем керування й автоматизації ДВЗ, технології їх виробництва й ін. Проведення випробувань ДВЗ, досягнення високих показників за рівнем форсування, економічності й надійності, по екологічних характеристиках – все це знаходить відбиття в нашому журналі.

Разработка, поддержка и наполнение: лаборатория информационно-поисковых систем НТУ "ХПИ" © 2004 — 2021


Яндекс.Метрика

Дніпропетровський національний університет імені Олеся Гончара Національний університет цивільного захисту України Народная украинская академия Харківський національний автомобільно-дорожній університет Національний фармацевтичний університет Національний гірничий університет