О газете | Архив номеров | Архив статей | Поиск      

Унікальна програма підготовки ІТ фахівців


#16 от 15.11.2021

У вересні в НТУ «ХПІ» стартував новий сезон унікальної програми з підготовки IT-фахівців «Інноваційний кампус». Його учасниками стали понад 360 студентів другого курсу кафедр «Програмна інженерія та інформаційні технології управління ім. А.В. Дабагяна» і «Обчислювальна техніка та програмування». Протягом двох років студенти отримуватимуть практичні знання із затребуваних IT-технологій, вчитимуться працювати в команді, розвиватимуть свої soft skills. Навчання передбачає: проходження «марафону» і створення комп’ютерної гри, курсів C/C++ та Web Full-stack, а також виконання завдань від компаній – представників Kharkiv IT Cluster.

«Тут зібрані всі сучасні технології: підхід peer-to-peer learning (прим. – співпраця на рівних), гейміфікація, проектне навчання. Всі закладені у програму завдання взяті у конкретних фірм, які займаються розробкою програмного забезпечення. Всі, хто хоче вчитися, і хто буде це робити, отримають найкращі знання, а отже – путівку в життя і можливість побудувати успішну кар’єру», – відзначив у своєму зверненні до учасників програми ректор нашого університету професор Євген Сокол.

Студенти другого курсу, які навчаються на кафедрі «Обчислювальна техніка та програмування» за спеціальностю «Комп’ютерна інженерія» Олена Зеленець та Ігор Зозуля (КІТ-120а) поділилися з журналістами «Політехніка» своїми враженнями від навчання у кампусі та дистанційного навчання з інших дисциплін.

Олена Зеленець: «У цьому навчальному році я стала учасницею програми «Інноваційний кампус». Це стало для мене новим досвідом, адже раніше не брала участі у подібних навчальних проектах. Навчання в кампусі – це гнучкий графік, а не традиційний формат, відсутність викладачів і взагалі теоретичної складової, постійний обмін досвідом між студентами. Координатори проекту займалися вирішенням організаційних та технічних питань. Основним джерелом знань є ми самі. Їх здобуваєш або самостійно, або у спілкуванні та взаємодії з іншими студентами. Навчання було для мене цікавим, дуже вдячна за можливість познайомитися з багатьма студентами не тільки свого факультету та спеціальності, адже через сьогоднішні реалії до цього часу не вдавалося контактувати в живому спілкуванні. Відверто кажучи, не вистачало теорії, щоб виконувати завдання було легше і швидше, але подібні «екстремальні умови» загартовують тебе, навчають знаходити інформацію (у моїй майбутній професії це надзвичайно важливо!), тобто спонукають до самоосвіти, а також розвивають комунікаційні здібності. Ми не лише цікаво проводили час, а й ділилися набутим досвідом. Навчання в кампусі вимагає відповідної підготовленості, постійного самовдосконалення, тільки тоді виконання завдань буде цікавим. А гнучкий графік є як вагомим «плюсом», так і «мінусом», бо без самоорганізованості навчання в кампусі втратить сенс.

Мій шлях у сфері IT тільки-но розпочався, у майбутньому планую створити свій стартап, буду брати участь в олімпіадах. Головне бути зацікавленим у реалізації своїх планів! Щодо дистанційного навчання моя думка неоднозначна. Навіть немає сенсу перераховувати переваги живого спілкування. Та все ж життя ставить свої умови, і мене радує, що наше «онлайн-життя» не стоїть на місці, ми розвиваємося і стараємося поліпшувати якість такої форми навчання. У цьому нам, звичайно, допомагають наші викладачі. Варто розуміти, що матимуть знання лише ті, хто вміє навчатися. Має бути самодисципліна та постійний тайм-менеджмент. Але перевагами дистанційного навчання я вважаю економію часу, більший доступ до інформації (у більшості випадків надається інформація, яку ти можеш зберегти і користуватися в повному обсязі). Однозначно можу сказати лише одне: дистанційне навчання не поступатиметься очним заняттям тільки тоді, коли студент дійсно зацікавлений в отриманні якісних знать та вмінь і прикладає для цього всі зусилля і старання!»

Ігор Зозуля: «Заняття в Інноваційному кампусі проходять без лекцій і викладачів. Головним плюсом такого навчання є гнучкий графік, а точніше – відсутність графіку, ти сам обираєш, коли тобі виконувати завдання. Така схема працює лише тоді, коли студент готовий навчатися сам, а також вміє організовувати свій час. Але, при виконанні обох умов, різниця, порівняно зі стандартним навчанням, відразу ж буде помітна, бо студент сам зацікавлений у виконанні завдань.

Дистанційне навчання, з одного боку, дає більше можливостей для навчання, бо впродовж нього матеріал можна повторювати не лише по конспектах, а й за допомогою відеозаписів. А з іншого, студент повинен сам змушувати себе навчатися. Отже дистанційне навчання може як і поліпшити результати тих, хто хоче і вміє вчитися, а може й погіршити для тих, хто до самоконтролю не готовий».

Нагадаємо, що Innovation Campus – інноваційна освітня програма, розроблена командою українських IT-фахівців у співпраці з НТУ «ХПІ». Концепція програми – перехід від декларативної схеми навчання, основою якої є отримання знань, до проектної схеми, яка спрямована на набуття практичних навичок створення продуктів і систем. Це принципово нова система навчання, яка забезпечує бакалаврську підготовку високого міжнародного рівня.

Проект реалізується спільно ректором НТУ «ХПІ» Євгеном Соколом і головою Наглядової ради НТУ «ХПІ» Василем Хмельницьким. Його презентація відбулася навесні 2018 року.

Разработка, поддержка и наполнение: лаборатория информационно-поисковых систем НТУ "ХПИ" © 2004 — 2021


Яндекс.Метрика

Дніпропетровський національний університет імені Олеся Гончара Національний університет цивільного захисту України Народная украинская академия Харківський національний автомобільно-дорожній університет Національний фармацевтичний університет Національний гірничий університет