Навчальний процес на факультеті комп’ютерних наук і програмної інженерії завжди
був пов’язаний з активним використанням інформаційних технологій, тому кафедри
змогли швидко адаптуватися до умов дистанційного навчання та перейти на онлайн
режим роботи.
Відразу після початку карантину було видано розпорядження про необхідність
підготовки викладачами матеріалів для дистанційного навчання. Складність задачі
полягала у необхідності зробити це максимально швидко: усі методичні та
навчальні матеріали треба було змінити відповідно до нового режиму роботи і
довести до студентів. Та колективи кафедр впоралися з цим: значна частина
матеріалів для дистанційного навчання була розміщена на інформаційних ресурсах
кафедр вже протягом тижня від початку карантину.
Про появу і оновлення такої інформації деканат постійно інформував студентів
через сайт факультету та Telegram-канал: це створювало робочу атмосферу,
студенти розуміли, що карантин — це не канікули, і навчатися в дистанційному
режимі треба так само старанно, як і умовах «стаціонару». Завдяки сучасним
програмам та застосуванню віддаленого зв’язку викладачі обирали максимально
зручний для себе і студентів режим співпраці: проводили лекції через Skype чи
Zoom, викладали теоретичний матеріал та приймали роботи через Google Classroom
тощо.
Щоб мати зворотній зв’язок від студентів і вчасно вирішувати нагальні проблеми,
деканат регулярно проводив онлайн опитування: студенти мали змогу висловити
думку щодо організації навчального процесу, вказати на «слабкі місця». Це
дозволило оперативно вирішувати поточні питання і сприяло ефективній організації
навчання.
Ще одним важливим викликом, який постав під час карантину, стала організація і
проведення екзаменаційної сесії та захистів дипломних робіт магістрів. Головною
складністю стала розробка надійної процедури автентифікації учасників процесу і
фіксації результатів, проте і це вдалося вирішити. Викладачі кафедри докладали
максимальних зусиль для того, щоб навчальний процес в дистанційному форматі
проходив ефективно, студенти факультету також проявили активність, багатьом з
них онлайн навчання дозволило навчитися самодисципліні та навичкам
тайм-менеджменту. Висока активність всіх учасників навчального процесу та вміле
застосування інформаційних технологій дозволила КН факультету вдало перейти в
режим дистанційного навчання та зробити його максимально комфортним і
ефективним.