ХVI Міжнародна методична школа-семінар в НТУ «ХПІ»
|
Для того, щоб вища школа залишалася дієвим фактором розвитку нашої держави, їй необхідне впровадження інновацій, перш за все, в педагогічних технологіях. Питання підвищення професійної компетентності науково-педагогічних працівників постійно знаходяться в полі зору керівництва Національного технічного університету «Харківський політехнічний університет» на чолі з доктором технічних наук, професором, членом-кореспондентом НАН України Є. І. Соколом.
З 30 січня по 1 лютого 2019 року з великим успіхом пройшла традиційна, вже ХVI Міжнародна методична школа-семінар «Сучасні педагогічні технології в освіті». Її організаторами разом з НТУ «ХПІ» стали Міністерство освіти і науки України, Національна академія педагогічних наук України.
Робота школи-семінару проходила у формі педагогічних майстерень, майстер-класів, тренінгів, дискусій, демонстрацій, презентацій, спрямованих на формування, розвиток та вдосконалення особистісних професійних компетентностей (організаторських, творчих, лідерських, комунікативних тощо), підвищення ефективності професійної діяльності у сфері освіти. Роботою майстерень керували провідні викладачі та спеціалісти НТУ «ХПІ».
У школі-семінарі взяли участь представники наукової інтелігенції з 36 закладів вищої освіти України, 11 коледжів, 21 закладу середньої освіти Харкова. Серед учасників – представники 17 міст України, а саме: Харкова, Києва, Запоріжжя, Полтави, Одеси, Сум, Маріуполя, Бердянська, Старобєльська, Богодухова, Павлограда, Мелітополя, Кременчука, Ахтирки, Глухова, Балаклеї, Шевченкова.
Цього року учасникам школи-семінару була запропонована рекордна кількість – 23 майстер-класи, педагогічні майстерні та презентації, які провели науково-педагогічні працівники університету. Із зазначеного числа 11 майстер-класів та педагогічних майстерень забезпечив Центр педагогічних, психологічних та управлінських технологій, де працюють науково-педагогічні працівники кафедри педагогіки та психології управління соціальними системами ім. акад. І. А. Зязюна під керівництвом доктора педагогічних наук, професора, члена-кореспондента НАПН України О. Г. Романовського.
Під час проведення школи-семінару проводились прямі включення з викладачами із США, Республіки Бєларусь та Казахстану для діалогу з локальною аудиторією.
У педагогічних майстернях, майстер-класах учасники мали змогу не тільки побачити запропоновані педагогічні технології, прийоми, що застосовуються в НТУ «ХПІ», задати питання, поділитись своїм досвідом, а й узяти участь у тренінгах та висловити своє бачення проблем під час круглого столу, що відбувся по закінченню.
Особливу увагу освітян привернули педагогічні майстерні, де презентувались особистісно-орієнтовані педагогічні технології. Їх проводили: професори О. Г. Романовський, О. С. Пономарьов, Н. В. Підбуцька, Ю. І. Панфілов, Т. В. Гура, А. І. Черкашин, доценти Л. М. Грень, А. Є. Книш, Є. В. Воробйова.
Свою високу педагогічну майстерність під час проведення майстер-класів продемонстрували і молоді науковці: В. В. Шаполова, І. Є. Штученко, О. В. Квасник, М. К. Чеботарьов, І. В. Костиря, О. М. Гринченко.
Досвід застосування у навчальному процесі інформаційних технологій продемонстрували професори О. І. Горошко, В. М. Кухаренко, доцент В. І. Сєриков.
Велику зацікавленість учасники школи-семінару виявили до технологій активізації навчального процесу, які продемонстрували професори: О. В. Горілий, І. П. Рущенко, В. Я. Заруба, С. І. Бухкало, М. М. Красиков, О. М. Півень, доценти Є. К. Шишкіна, С. С. Телуха, С. О. Петров, А. О. Агейчева.
Під керівництвом директора науково-технічної бібліотеки Л. П. Семененко була підготовлена виставка видань про сучасні педагогічні технології, які є в наявності в бібліотеці університету. Кожен бажаючий отримав електронний перелік літератури з цих проблем.
За підсумками роботи буде видано збірник методичних матеріалів «Сучасні педагогічні технології в освіті», а політехніки та гості нашого університету отримали відповідний сертифікат учасника школи-семінару.
Наші колеги – науково-педагогічні працівники – у своїх відгуках відзначили високий рівень організації школи, різноманітність запропонованих тем майстерень та високу професійність їх керівників.