Тон роботи школи-семінару був заданий на Пленарному засіданні ректором НТУ «ХПІ»
професором Є. І. Соколом. Він відзначив, що в контексті сучасних розробок у
галузі педагогіки і психології змінилася парадигма освіти, а відповідно – форми
і методи навчання теж зазнають суттєвих змін. Педагогові, який прагне досягти
вершин у професії, необхідно бути в курсі поточних змін, іти в ногу з часом, не
заспокоюватися, а постійно перебувати у творчому пошуку. Для того, аби допомогти
педагогам, і були організовані майстер-класи, тренінги, педагогічні майстерні.
Ми не вперше беремо участь у роботі подібних шкіл-семінарів, і щоразу з
прикрістю розуміємо, що не вдалося відвідати всі передбачені програмою заходи.
Варто зазначити, що часом і вибрати буває дуже важко, адже всі заявлені теми
досить цікаві й актуальні.
Слід відзначити, що і цього разу про свій вибір ми не пожалкували. Слова
великої вдячності ми адресуємо професорам О. Г. Романовському, Т. В. Гурі за
цікавий і змістовний діалог у ході роботи педагогічної майстерні «Порівняльний
аналіз підготовки лідерів в університетах України та європейських країн». Для
нас, учителів середньої ланки в освіті, була відкриттям методика підготовки
лідерів, оскільки ми більше зорієнтовані на оволодіння учнями практичними
навичками та вміннями.
Тому ж із величезною зацікавленістю ми взяли участь у майстер-класі «Нові
тенденції в освіті – 2015» під керівництвом професора О. І. Горошко. У залі
панувала доброзичлива ділова атмосфера. Кожен учасник міг виступити, поставити
запитання, поділитися власними думками на зазначену тему. Професор акцентувала
увагу слухачів на визначенні нових підходів і шляхів розв’язання певних проблем
в освіті, на методиці навчання на різних етапах неперервної освіти, були також
намічені перспективи роботи.
Завжди з хвилюванням і нетерпінням чекаємо зустрічі з А. М. Лисенною. Вона не
тільки висококласний спеціаліст, а й харизматична людина. Творча, позитивно
заряджена, вона вміло спрямувала нас на використання почутого й побаченого під
час тренінгу не лише у професійній діяльності, а й у власному житті.
Учасники школи-семінару з захопленням слухали метра педагогічної справи
професора О. С. Пономарьова. Досвідчений спеціаліст завжди знає, що потрібно для
якісної роботи зі школярами і студентами, і щедро ділиться своїми наробками з
тими, хто прагне професійного зростання.
Приємним відкриттям цього року став для нас тренінг, проведений професором А.
І. Черкашиним, доцентами Ж. Б. Богдан і Н. В. Підбуцькою. Позитивне мислення
конче необхідне кожній людині, котра співпрацює з класом-аудиторією, наповненими
різновекторними емоційними посилами, де потрібно встановлювати доброзичливі
стосунки між особистостями.
Школа-семінар представляє величезний інтерес не лише в контексті неперервної
освіти, а й у ракурсі концепції глобального освітнього процесу в цілому.
Щиро вдячні організаторам школи-семінару, бо це вони своїм високим
професіоналізмом, особистою зацікавленістю й відповідальністю забезпечували
учасникам комфортний мікроклімат, творчу тенденцію й позитивні враження протягом
усіх трьох днів роботи. Натхнення вам і успіхів!
З надією на подальшу плідну співпрацю,
А. Курганська і С. Мартинова, учителі КЗ «Харківська
гімназія № 169» Харківської міської ради Харківської області