О газете | Архив номеров | Архив статей | Поиск      

Програма подальшого розвитку Національного технічного університету «Харківський політехнічний інститут» на період 2015 - 2020 рр. кандидата на посаду ректора, д. т. н, професора, проректора Товажнянського Леоніда Леонідовича


#1-2 от 05.03.2015

Програма подальшого розвитку Національного технічного університету «Харківський політехнічний інститут» на період 2015 - 2020 рр. кандидата на посаду ректора, д. т. н, професора, проректора Товажнянського Леоніда Леонідовича

Визнання університету

– університет отримав статус національного й дослідницького та був акредитований на четвертий рівень акредитації;
– прийнятий в асоціацію Європейських університетів і університетів Чорноморського басейну;
– у 2014 році дві роботи вчених університету відзначені Державними преміями України в галузі науки і техніки;
– щорічно 30 студентів НТУ «ХПІ» стають переможцями Всеукраїнської студентської олімпіади, а 60 – переможцями Всеукраїнського конкурсу студентських наукових робіт;
– за підсумками рейтингу «ТОП 200» університет посів п’яте місце;
– за показниками науковометричних даних SCOPUS університет займає 9 місце;
– за версією міжнародного рейтингу Webometrics Rankings of World Universities університет займає друге місце в Україні;
– у 2013 році університет увійшов до світового рейтингу QS «World University Rankings 2013».

Склад університету

У складі університету є: 96 кафедр; 22 факультети; 2 науково-дослідних інститути – «Молнія», «Іоносфера»; військовий факультет з підготовки офіцерів-танкістів та офіцерів запасу; Харківський і Полтавський коледжі та Чернівецький факультет.

Університет має матеріальну базу загальною площею 375 тис. м2, на якій розташовані 200 будівель, у тому числі Палац спорту, Палац студентів та фундаментальна бібліотека на 1,5 млн. томів, 15 студентських гуртожитків, 7 житлових будинків та комбінат громадського харчування «Славутич».

Навчальний процес забезпечує підготовку кваліфікованих фахівців

Сьогодні в університеті навчається близько 18 тис. студентів за 47 напрямами та 101 спеціальністю.

В університеті здобувають освіту близько 1900 іноземних студентів та аспірантів із 47 країн світу.

Навчальний процес і наукові дослідження проводять 1685 викладачів та 600 науковців, серед них 210 докторів наук та 912 кандидатів наук.

Практично всі спеціальності мають магістерські програми навчання.

Щорічно навчання в університеті завершують близько 2150 бакалаврів, 1240 спеціалістів і 840 магістрів.

95–96% випускників забезпечуються працевлаштуванням.

Важливими складовими навчального процесу є дистанційна освіта та електронне навчання.

Зміст освіти формують навчальні плани та програми, створені з урахуванням вимог Болонського процесу та кредитно-модульної системи.

Разом із представниками Британської ради університет створив концепцію поглибленого вивчення англійської мови.

Навчальний процес забезпечується програмою «Підручник», методичними матеріалами, продукцією видавничої бази і фундаментальною науковою бібліотекою з автоматизованою системою – від процесу реєстрації до видачі книг.

Університетом проведена велика організаційна робота зі збереження військового факультету з підготовки офіцерів-танкістів для Збройних Сил України, з його подальшого розвитку.

Робота науково-дослідницьких шкіл

Науково-дослідницькі роботи вчених університету спрямовані на інноваційний розвиток країни. Створюються нові технології для сучасних виробництв.

В університеті працюють 40 наукових шкіл, які ведуть фундаментальні та прикладні дослідження в галузі механіки, фізики, нанотехнологій і наноматеріалів, танкобудування і сучасного озброєння, енергетики і транспорту, електрогенераторів, електроніки і електромашинобудування, турбіно- і тракторобудування, хімічних і харчових технологій, ІТ-технологій і телекомунікацій, економіки та ін.

В університеті щорічно виконується 40–44 фундаментальних і 14–20 прикладних наукових робіт обсягом 17–18 млн. грн.

На замовлення промислових підприємств виконується понад 200 наукових робіт обсягом 4–6 млн. грн.

У наукових дослідженнях беруть участь більше 1100 викладачів та 600 науковців, серед яких 37 заслужених діячів науки та техніки, 33 лауреати Державних премій.

За результатами наукових досліджень у 2014 році видано 5427 наукових праць, у тому числі 4802 у фахових виданнях, а 584 надруковані в світових журналах за кордоном.

Більше 1020 робіт надруковано за участю студентів університету, а 320 наукових праць – студентами самостійно.

У 16 спеціалізованих радах щорічно захищається 10–14 докторських та 62–67 кандидатських дисертацій.

За три останні роки вчені отримали 4 Державні премії в галузі науки і техніки. Дві Державні премії отримали молоді вчені. Протягом 14 років 16 наукових праць вчених університету відзначені Державними преміями в галузі науки і техніки. 6 премій державного рівня отримали молоді вчені.

Міжнародна діяльність

На підставі наукових та освітянських міжнародних грантів щорічно 70–75 викладачів та 85–90 студентів виїздять за кордон для включеного навчання, виробничої практики та наукового стажування.

Університет співпрацює за понад 100 договорами з закордонними університетами та організаціями.

Фінансово-господарська діяльність

В університеті протягом останніх років постійно виплачувалися стипендії та заробітна платня, забезпечувався соціальний захист студентів та викладачів.

Постійно розвивається матеріальна база як навчального містечка, так і гуртожитків, їх діяльність забезпечується необхідним фінансуванням.

У 2011–2012 рр. отримані інвестиційні кошти в обсязі 50 млн. грн. на реконструкцію до рівня готельного типу двох гуртожитків №2 і №3.

Завершено будівництво фундаментальної наукової бібліотеки на 1,5 млн. томів.

Джерела фінансування складають державні кошти, спецкошти (сплата за навчання) та кошти, які заробляють підрозділи університету.

Стратегічні напрями розвитку університету до 2020 року

Підвищити якість підготовки фахівців до світового рівня на підставі оновлення змісту освіти за рахунок використання нових знань сучасної науки, технологій, проведення міжнародної акредитації навчальних програм, інтернаціоналізації освіти, підвищення рівня якості викладацького складу, оновлення матеріальної бази до досягнення її світового рівня.

Підставою для подальшого розвитку університету і підвищення міжнародного визнання буде виконання нового закону «Про вищу освіту», здобуття академічної, наукової та фінансової автономії і відповідальності університету за якість підготовки фахівців.

Постійно оновлювати зміст освіти, спрямовувати всі форми навчального процесу на формування у студентів певної компетентності та підвищення їх культурного рівня.

Використовувати сучасні педагогічні технології, забезпечувати академічну свободу викладача та надавати необхідні технічні засоби навчання – електронні та дистанційні курси лекцій, віртуальні лабораторні роботи та ін.

Підвищувати науковий рівень викладачів шляхом захисту дисертацій та ефективного підвищення кваліфікації.

Продовжити роботу зі збільшення обсягів науково-дослідних робіт, як за рахунок бюджетних коштів, так і коштів промислових підприємств і фірм.

Забезпечити виконання наукових досліджень на кожній кафедрі університету.

Підвищувати освіту і наукові дослідження, залучати викладачів і студентів до виконання, як бюджетних, так і господарських наукових досліджень.

Для підвищення рівня світового визнання університету необхідно публікувати наукові роботи у відомих світових виданнях і брати участь у вітчизняних та світових рейтингах.

Поповнити програму «Кадри» та «Підручник», приділяючи більше уваги виданню методичної літератури для самостійної роботи студентів.

Для забезпечення сталого майбутнього університету створити програму роботи з молодими викладачами, їх творчого розвитку та соціального захисту.

Постійно поширювати міжнародні зв’язки з метою забезпечення включеного навчання студентів, закордонної практики та стажування викладачів.

Поширювати обсяги наукових робіт, присвячених розробці сучасного озброєння.

Надати подальшого розвитку військовому факультету університету.

Факультетам і кафедрам проводити активну роботу зі збільшення і покращення контингенту як українських, так і іноземних студентів.

Розпочати міжнародну акредитацію навчальних програм.

Щорічно виділяти кошти для планового випуску газети «Політехнік», як в електронному, так і паперовому форматах.

Повною мірою використовувати наукову бібліотеку університету як інноваційний і науковий центр для підвищення якості підготовки фахівців.

Для забезпечення мобільності студентів і викладачів створити програму покращення навчання іноземним мовам.

Збільшити контингент аспірантів університету та забезпечити своєчасний захист їх дисертацій.

Провести часткову фінансову децентралізацію при складанні кошторису університету.

При створенні кошторису керуватися максимальними розрядами тарифної сітки.

Продовжити розвиток матеріальної бази шляхом капітального ремонту навчальних корпусів, аудиторного фонду, лабораторій кафедр, території навчального містечка та гуртожитків.

Більшою мірою залучати дослідний завод до розвитку матеріальної бази.

Створити автоматизовану безпаперову систему керування всіма ланками роботи університету.

Створити міжкафедральні наукові лабораторії для використання комплексних наукових робіт.

Спрямувати всі види навчання і виховання на формування у студентів певної компетентності, патріотизму, людської гідності та любові до України.

Здобувати вищі позиції в міжнародних та вітчизняних рейтингах.

Висувати важливі наукові роботи на здобуття Державних премій у галузі науки і техніки.

Спрямувати науковців на публікацію результатів закінчених наукових робіт у світових виданнях, які відслідковуються науково-метричними базами.

Кафедрам і структурним підрозділам університету брати активну участь у поширенні міжнародних зв’язків та отриманні міжнародних освітянських і наукових грантів, підвищувати мобільність студентів, аспірантів та викладачів.

Підвищувати культурний рівень студентів завдяки подальшому розвитку й ефективності спортивно-масової роботи та художньої самодіяльності.

Вирішити питання зміцнення матеріальної бази Чернівецького факультету університету.

Програма розвитку університету на 2015–2020 роки

Мета – створення конкурентоспроможної системи вищої технічної освіти в університеті, здатної інтегруватися у сучасний європейський освітянський та науковий простір, готової до постійних системних змін у змісті та організації підготовки фахівців з вищою освітою.

Напрямки розвитку навчального процесу університету з метою покращення якості підготовки фахівців

1. Привести організацію і зміст навчального процесу університету у відповідність до статей закону «Про вищу освіту».
2. З метою поширення визнання університету розпочати міжнародну акредитацію навчальних програм та міжнародну акредитацію викладачів, підвищити фундаментальну теоретичну підготовку за рахунок покращення підготовки з математики, фізики, хімії, інформатики та інженерних дисциплін.
3. Створити в 2015–2016 рр. систему внутрішньої гарантії якості вищої освіти України, забезпечивши її публічність та прозорість.
4. У 2015 році створити і впровадити у навчальний процес нове покоління навчальних планів згідно з законом «Про вищу освіту», зміст яких повинен формувати певну компетентність у випускників відповідної кваліфікації.
5. Зменшувати навчальне навантаження на студентів до 24 годин на тиждень та викладачів до 600 годин на рік, збільшуючи обсяг самостійної роботи студентів (2015 р.).
6. Створювати умови для поширеного використання ІТ-технологій у навчальному процесі через електронне, дистанційне навчання та віртуальні лабораторні роботи.
7. Продовжити практику відкриття підготовки фахівців з нових спеціальностей і напрямів у сучасних галузях знань, новітніх технологій.
8. Створити автоматизовану безпаперову систему керування діяльністю університету до 2016 року, в тому числі управління навчальним процесом, розкладом занять, розподілом штатної чисельності, фінансових ресурсів та визначення рейтингу студентів і викладачів.
9. Для покращення якості фахівців поглибити і розширити зв’язки з ринком праці, створюючи навчально-наукові та виробничі комплекси, запроваджувати дуальну освіту, пожвавити роботу філіалів кафедр на підприємствах (2015–2017 рр.).
10. Щорічно запрошувати до університету професорів із закордонних університетів для участі в навчальному процесі.
11. У більшому обсязі впровадити форми інтернаціоналізації вищої освіти за рахунок включеного навчання, практичної підготовки, подвійних дипломів та стажування викладачів, викладання дисциплін іноземними мовами, додаючи по одній кожного семестру щорічно (2015–2019 рр.).
12. Залучити студентське самоврядування до управління навчальним процесом через участь студентів у роботі вчених рад, методичних комісій, рад молодих вчених та приймальних комісій (2015–2016 рр.).
13. Щосеместрово проводити тестування студентів для виявлення недоліків у змісті вищої освіти та організації навчального процесу.
14. Провести роботу зі створення нових інтегрованих навчальних планів у Харківському і Полтавському коледжах з метою підвищення рівня підготовки з молодшого бакалавра до бакалавра для залишення їх у структурі університету (2015 р.).
15. Запровадити проведення круглих столів за участю викладачів, роботодавців, науковців з метою обговорення шляхів модального підвищення якості підготовки фахівців.
16. Активізувати профорієнтаційну роботу з абітурієнтами з метою виконання державного замовлення та прийому на контрактне навчання (не менше 800 осіб), а студентів із зарубіжних країн – 350 осіб, а також провести якісний конкурсний прийом на магістерські програми. Збільшити прийом випускників технікумів на скорочене навчання до 250 осіб.
17. Продовжити вдосконалення системи зовнішнього незалежного оцінювання на підставі впровадження відносної шкали при перешкалюванні тестових балів у рейтингові та зміні змісту тестів з математики, фізики, хімії (2015–2016 рр.).
18. При створенні нових навчальних планів передбачити на першому курсі нульові програми з математики, фізики, хімії за середню школу (2015 р.).
19. При формуванні нових навчальних планів треба не менше як на 10–15% замінити застарілі дисципліни на сучасні, присвячені новим методам проектування, новим матеріалам, нанотехнологіям, ІТ-технологіям, енергозбереженню, альтернативним джерелам енергії, шостому технологічному укладу в машинобудуванні, застосуванню нанокаталітичних процесів в хімічних технологіях (2015 р.).
20. У нових навчальних планах збільшити число дисциплін для вільного вибору студентів, у тому числі – гуманітарних дисциплін (2015 р.).
21. Проводити системну роботу зі збереження контингенту, перейти до практики дозволу навчатися студентам із заборгованістю до терміну державної атестації.
22. Перетворити військовий факультет на інститут бронетанкової техніки. Поширити підготовку на факультеті офіцерів для Збройних Сил України з нових спеціальностей (2015–2016 рр.).
23. Розробити програму оновлення матеріально-технічної бази кафедр шляхом придбання лабораторного устаткування, вимірювальної техніки, комп’ютерів та систем автоматики на суму 1 млн. грн. щорічно (5 млн. грн. в цілому на програму).

Для покращення якості вищої освіти необхідно готувати нове покоління викладачів-дослідників

Для формування якісно нової генерації викладачів-дослідників потрібно надати їм наукові і технічні знання, сучасні технології та методи навчання світового рівня. Для цього необхідно:

1. Стимулювати творчу активність викладачів шляхом їх участі в наукових дослідженнях, захисту кандидатських і докторських дисертацій, через навчання в аспірантурі, докторантурі та творчі відпустки.
2. Розробити новий підхід до підвищення кваліфікації викладачів, проводячи її виключно з відривом від виробництва.
3. Започаткувати нові форми, такі як стажування на виробництвах, підвищення педагогічної майстерності, навчання на мовних курсах, стажування за кордоном.
4. Розробити склад резерву молодих викладачів на заміщення керівних посад і скласти програму їх навчання та практичної підтримки (2015 р.).
5. Всебічно дбати про збереження професорсько-викладацького складу, одночасно проводити роботу з підвищення його наукового рівня та зниження середнього віку до 47 років (2019 р.).
6. Стимулювати викладачів до написання підручників, навчальних посібників винагородою в 2000 та 1000 гривень відповідно.
7. З метою стимулювання підготовки й захисту дисертацій збільшити винагороду за захист докторської дисертації до 5 тис. грн., а кандидатських дисертацій – до 1,5 тис. грн.
8. На термін стажування викладача з відривом від виробництва його навантаження перекласти на викладачів, що працюють на 0,25 посади, з оплатою через ректорські надбавки.
9. Стимулювати викладачів за використання іноземних мов, як основи для якісного викладання та стажування за кордоном, надавати їм 10% надбавки до окладів.
10. Підвищити вимоги до навчально-виховної роботи викладачів зі студентами, яка передбачає забезпечення їх знаннями високого рівня, а також виховання їх істинними патріотами України з належною мірою поваги до честі, прав і свобод людини.

Методичне забезпечення навчального процесу

1. Провести роботу з розгляду й підтримки нових поколінь навчальних планів 2015–2020 років.
2. Переглянути зміст навчальних програм дисциплін, навчальних планів, оновити їх за рахунок сучасних досягнень науки і техніки з метою досягнення певної компетенції у студентів.
3. Поширити видання методичної літератури для самостійної роботи студентів денної та заочної форм навчання.
4. Створити нову програму «Підручник» для видання підручників, навчальних посібників та методичної літератури, в тому числі англійською мовою.
5. В методичній раді створити секцію з розгляду поданих рукописів для надання грифу «Підручник» або «Навчальний посібник» на підставі попередніх рецензій.
6. Створювати методичне забезпечення для дистанційного та Е-навчання в електронному вигляді, в тому числі віртуальні лабораторні роботи.
7. Починаючи з 2015 року поновити придбання періодичних видань, наукової та навчальної літератури для бібліотеки університету в обсязі до 350–400 тис. грн. на рік.
8. Друкувати методичну літературу для продажу в книжкових магазинах університету.

Розвиток ІТ-технологій

1. Розробити програму оновлення матеріальної бази та ліцензійного програмного забезпечення кафедр і лабораторій.
2. Направляти студентів, аспірантів, науково-педагогічних працівників ІТ-галузі на стажування за кордон.
3. Залучати фахівців ІТ-індустрії до розробки навчальних планів і програм.
4. Поширювати практику дуального навчання разом з ІТ-фірмами.
5. Продовжити розвиток електронного та дистанційного навчання:

– створити повну систему електронного навчання за участю всіх структурних підрозділів;
– надати імпульс розвитку розподіленої системи консультативних пунктів дистанційної освіти;
– реалізувати систему контролю якості електронних навчальних програм і методичних засобів;
– забезпечити впровадження всіх електронних компонентів навчально-методичного комплексу в єдиному інформаційно-освітянському середовищі;
– створити Академію електронної освіти НТУ «ХПІ».
6. Для поширення зв’язків з ІТ-фірмами використовувати можливості державно-приватного партнерства.

Інтеграція освіти і науки – важливе призначення дослідницького університету

1. Основною місією дослідницького університету є проведення фундаментальних і прикладних наукових робіт для створення нових знань, технологій та сучасних конкурентоспроможних приладів на підставі досягнень існуючих наукових шкіл.
2. Провідні наукові школи університету повинні разом з усією державою увійти до європейського дослідницького простору та набути статусу члена Рамкової програми ЄС «Горизонт–2020» (2015–2020 рр.).
3. Необхідно зберегти й зміцнити наукові школи університету для подальшого розвитку наукових досліджень, щоб вони стали основою для відкриття підготовки фахівців у сучасних галузях науки та техніки.
4. Створити інноваційну структуру університету для розробки сучасних технологій та їх трансферу до виробництва.
5. Шляхом створення комплексних програм досягти збільшення обсягу фінансування та забезпечити участь більшості кафедр у виконанні науково-дослідних робіт.
6. Створювати міжкафедральні наукові центри та лабораторії для проведення комплексних, міжнародних наукових досліджень (2015–2016 рр.).
7. Залучити більшу кількість кафедр до участі в проектах, присвячених розробці сучасного озброєння, які виконуються спільно з КБ «Южний», КБ «Морозова» та інститутом «Молнія» в галузі ракетної і бронетанкової техніки.
8. Поширювати наукові дослідження в галузях нанотехнологій і наноматеріалів, високих технологій у машинобудуванні, хімічних і харчових технологій, електроніки і електромашинобудуванні, енергетики, транспорту, енергоефективності, ІТ-технологій та альтернативних джерел енергії.
9. Докласти необхідних зусиль для збільшення обсягу наукових досліджень до 25% щорічно від обсягу фінансування університету.
10. Поновити програму «Кадри» для забезпечення університету кадрами високої кваліфікації та покращення кадрового рівня викладацького складу (2015–2016 рр.).
11. Розробити програму та залучити всі випускаючі кафедри до роботи зі збільшення числа аспірантів до 500, що є однією з вимог дослідницького університету (2018 р.).
12. Для підвищення ефективності роботи докторантури і аспірантури необхідно забезпечити захист 15 докторських і 70 кандидатських дисертацій щороку.
13. Представити на розгляд державних установ пропозицію щодо надання лабораторії кафедри фізики металів та напівпровідників статусу «Національне надбання України» (2016 р.).
14. Кожній кафедрі публікувати результати бюджетних науково-дослідних робіт у виданнях, які входять до наукометричних баз даних (Scopus).
15. Повною мірою використовувати можливості «Наукового парку» для підвищення ефективності наукових досліджень і збільшення їх обсягу.
16. Для подальшого розвитку інноваційної структури університету використовувати можливості технологічних платформ та кластерів, венчурне фінансування, державно-приватне партнерство.
17. Широко використовувати методи захисту інтелектуальної власності та її комерціалізації через трансфер технологій.
18. Забезпечувати своєчасний захист дисертацій по закінченні навчання в аспірантурі, підвищити відповідальність наукових керівників.
19. Стимулювати інноваційну діяльність молоді через захист дисертацій, закордонне стажування.
20. На підставі міжнародних грантів та державних коштів щорічно направляти аспірантів для продовження наукових досліджень у закордонних університетах.
21. Створити програму оновлення матеріальної наукової бази кафедр і інститутів, забезпечити її фінансуванням (комп’ютерні системи вимірювання та автоматизації, комплектуючі деталі та матеріали) (2015–2019 рр.).
22. Активно працювати з міжнародними рейтингами з метою підвищення рівня визнання освіти і науки університету.
23. Вченим університету поширити роботу з участі в регіональних програмах економічного розвитку.
24. Продовжити роботу, спрямовану на висунення важливих результатів науково-дослідницьких робіт на здобуття Державних премій в галузі науки і техніки та участі в міжнародних виставках.
25. Активізувати участь студентів у наукових дослідженнях кафедр.

Міжнародне співробітництво університету

1. Проводити роботи з іноземними університетами та фірмами на підставі двосторонніх або тристоронніх договорів про спільну наукову та навчальну роботу, видавничу діяльність, проведення міжнародних конференцій щорічно.
2. Запросити європейську організацію з оцінки якості вищої освіти (Europen Netvec Qualete Education) для оцінки якості підготовки фахівців у Національному технічному університеті «Харківський політехнічний інститут» (2015–2016 рр.).
3. Продовжити активну інтернаціоналізацію освіти в університеті шляхом участі в міжнародних програмах, погодження навчальних програм з лідерами вищої освіти Європи, започатковувати програми подвійних дипломів (2016 р.).
4. Залучати більше число кафедр до участі в міжнародних програмах Tempys, Tasis, Inco-Copernicus, DAАD, Erasmus та інших. Щорічно отримувати 6–8 проектів, як освітянських, так і наукових, разом з закордонними та вітчизняними університетами.
5. Поширити практику направлення провідних професорів на педагогічну та наукову роботу до закордонних університетів на підставі укладених договорів.
6. Щорічно практикувати запрошення провідних спеціалістів закордонних вузів для читання лекцій, проведення майстер-класів, тренінгів та спільних наукових досліджень.
7. Згідно з законом «Про вищу освіту» створювати за кордоном представництва, інноваційні центри з провідними вузами зарубіжжя (2015–2018 рр.).
8. Для подальшого визнання університету забезпечити інформаційну відкритість для закордонних партнерів, іноземних студентів та випускників.
9. Професорсько-викладацькому складу університету поширити роботу з підготовки і реалізації міжнародних проектів, в першу чергу Еразмус і «Горизонт–2020», а також розвитку кредитної мобільності.
10. Виконуючи вимоги Болонського процесу до академічної мобільності, щорічно направляти за кордон по 70–80 викладачів та аспірантів і 150–170 студентів на стажування, включене навчання та навчальну практику.
11. На міжнародних ринках впроваджувати результати наукових, технічних та технологічних розробок кафедр і науково-дослідних інститутів «Молнія» і «Іоносфера».

Навчання іноземних студентів

1. Поступово збільшити чисельність іноземних студентів до 2000 осіб, в тому числі на підготовчому відділенні університету до 70 осіб. Число тих, хто навчається за докторськими і аспірантськими програмами, – до 100 осіб.
2. Провести роботу із залучення іноземних студентів на навчальні програми всіх факультетів університету.
3. Розробити методичні і організаційні заходи для покращення якості підготовки фахівців для зарубіжних країн за рахунок збільшення консультацій, видання текстів лекцій та методичної літератури англійською і українською мовами.
4. Постійно інформувати посольства і консульства іноземних держав про навчання їх студентів.
5. Проводити спільні культурно-масові і спортивні заходи для українських та іноземних студентів, сприяти підтриманню атмосфери політкоректності, взаєморозуміння.
6. Покращувати умови проживання іноземних студентів в гуртожитках та якість їх харчування.
7. Підвищити рівень індивідуальної роботи викладачів з іноземними студентами для покращення їх навчання.

Виховна робота – важливий фактор підготовки якісних фахівців, патріотів України

1. Виховну роботу в університеті спрямувати на формування у студентів багатогранної особистості шляхом патріотичного, масового виховання для утвердження моральних і культурних цінностей, соціальної активності, відповідальності та здорового способу життя.
2. В освітньому процесі поєднувати навчання і виховання, застосовуючи при цьому як індивідуальні, так і масові форми виховання.
3. Виховну роботу серед викладачів спрямувати на збереження творчої атмосфери в колективі, відповідальність за якість підготовки і виховання студентів на підставі партнерських стосунків.
4. Створити щоденник для старост навчальних груп з метою покращення їх організаційної і виховної роботи в групах.
5. Поширювати масові і індивідуальні форми виховної роботи з залученням таких соціальних об’єктів, як Палац студентів та Палац спорту університету.
6. Центром культурного, політичного та наукового виховання повинна стати фундаментальна наукова бібліотека.
7. Матеріально та організаційно забезпечити участь студентського самоврядування і профкому студентів у виховній роботі всіх напрямів.
8. Творчим працівникам бібліотеки, Палацу спорту та Палацу студентів створити плани культурних заходів зі святкування 130-річчя університету.
9. Розробити програму оновлення сценічних костюмів для учасників художньої самодіяльності в Палаці студентів.
10. Відродити роботу духового оркестру в Палаці студентів.
11. Регулярно проводити інтернаціональні вечори за участю іноземних студентів у художній самодіяльності для знайомства з національними культурами.
12. Надавати фінансову підтримку спортсменам, які захищають честь університету і держави у світових, європейських та українських змаганнях з різних видів спорту.
13. Факультетам та кафедрам підвищити рівень масовості участі у спортивній універсіаді з 22 видів спорту.
14. Залучати до вступу в університет школярів, які мають високі досягнення в спорті.
15. Провести роботу з узгодження зі студентським самоврядуванням та профспілкою студентів щодо їх участі в навчальній, науковій та спортивній і культурно-масовій роботі університету. Забезпечити необхідні умови для їх роботи.

Посилити роль студентського самоврядування в діяльності університету

Неможливо суттєво поліпшити якість підготовки фахівців без активної участі молоді в покращенні змісту вищої освіти та організації навчального процесу.

1. Надати умови для роботи студентського самоврядування з виконання справ і обов’язків, визначених законом України «Про вищу освіту».
2. Для поширення участі молоді в житті і діяльності університету створити студентський парламент.
3. Впровадити практику призначення з числа студентів радника або заступника декана на громадських засадах по роботі деканату з студентським самоврядуванням.
4. Залучити представників студентського самоврядування до роботи з організації навчального процесу та зміни змісту вищої освіти.
5. Забезпечити юридичний статус студентського самоврядування і забезпечити його діяльність фінансовими ресурсами (не менше 0,5% бюджету).
6. Створити студентське самоврядування в гуртожитках університету для організації виховної роботи та захисту студентів.
7. Провести спільну роботу зі студентським самоврядуванням із залучення студентської молоді до проведення інноваційних наукових робіт у студентських наукових гуртках.
8. Координувати зі студентським самоврядуванням планування проведення ремонтних робіт у гуртожитках (4–6 млн. на рік).
9. Планувати кошти на відрядження студентів для участі в олімпіадах, конкурсах, спортивних змаганнях та на культурно-масові заходи в Спортивному комплексі та Палаці студентів (130 тис. грн.).
10. Залучити представників студентського самоврядування до роботи вчених рад, приймальних комісій, деканатів.
11. Щорічно планувати кошти на матеріальну допомогу, преміювання студентів та аспірантів.
12. Скласти перелік призначуваних посад в університеті, які потребують погодження зі студентським самоврядуванням, та визначити форму погодження.

Фінансова стратегія, спрямована на забезпечення ефективності діяльності і подальшого розвитку університету

1. Основною метою стратегії фінансування є збереження та розвиток людського потенціалу наукових шкіл, матеріально-технічної бази, як основи досягнення мети університету – створення майбутнього покоління фахівців України та розвиток науки і техніки.
2. Фінансові ресурси, в першу чергу, направляти на потреби студентів, викладачів, науковців для покращення їх соціального захисту та умов праці і проживання.
3. У другу чергу, використовувати кошти для зміцнення і покращення матеріальної бази для проведення навчального процесу.
4. Для стимулювання якості педагогічної роботи планувати викладачам максимальні надбавки до посадових окладів (кандидат наук – 15%, доцент – 25%, доктор наук – 20%, професор – 33%).
5. Надбавки обслуговуючому педагогічному персоналу виплачувати по максимуму – 20%.
6. Планувати розміри платні всім працівникам університету за максимальним розміром тарифної сітки.
7. Надбавки виплачувати: за вислуги років 10–30%, за звання «заслужений» – 20%.
8. Програма передбачає видатки на преміювання, ректорські надбавки та матеріальну допомогу за умови економії коштів.
9. Для підтримки своєчасного виконання важливих робіт, за умови наявності вакантних посад, здійснюються доплати за розширення зони обслуговування або внутрішньовузівське сумісництво в розмірі 50% від окладу.
10. За рахунок спецкоштів фінансуються роботи з розвитку підрозділів університету, господарської діяльності.
11. Оптимальне планування фінансових потоків повинно забезпечити своєчасну виплату стипендій і зарплат, відпускних та коштів на оздоровлення.
12. На підставі фінансової автономії започаткувати часткову децентралізацію фінансування підрозділів, виділяючи факультетам та кафедрам кошти для їх потреб в обсязі 2 млн. грн.
13. Планувати кошти для фінансування діяльності студентського самоврядування в розмірі 0,5% від коштів університету.
14. Для підтримки формування контингенту аспірантів фінансувати 70 посад викладачів-стажистів.
15. Впроваджувати практику отримання фінансування на розвиток матеріальної бази кафедр за рахунок державно-приватного партнерства, лізингових програм, венчурного та кредитного фінансування.
16. Підрозділам університету проводити роботу зі збільшення надходжень до спеціальних коштів за рахунок:
– міжнародних грантів;
– збільшення чисельності іноземних і українських контрактних студентів;
– проведення сертифікаційних робіт кафедрами і лабораторіями з сертифікації продукції машинобудування, хімічної і харчової промисловостей та електропостачання;
– платних курсів підвищення кваліфікації працівників промисловості.
17. Про хід фінансування університету доповідати Вченій раді університету та конференції трудового колективу.
18. Для підтримки молодих викладачів, які працюють на 0,25 посади, призначати ректорські надбавки.
19. Збільшити розміри надбавок керівникам творчих колективів Палацу студентів, у тому числі тих, які мають почесне звання «народний».
20. Для інформування громадськості університету про хід фінансування діяльності підрозділів щорічно на сайті університету оприлюднювати кошторис доходів і видатків та штатний розклад.

Розвиток матеріальної бази університету

Капітальні ремонти

1. Провести реконструкцію матеріально-технічної бази кафедр та наукових лабораторій, придбавши лабораторні установки, вимірювальну техніку, системи автоматики, обчислювальну техніку, матеріали та реактиви (2015–2020 рр.) на суму 70 млн. грн.
2. Створити нові сучасні паспорти кафедр для аналізу стану лабораторної бази та розробити плани її покращення.
3. Розпочати щорічні роботи з капітального ремонту аудиторного фонду, починаючи з Фізичної аудиторії, поточного ремонту аудиторій електрокорпусу, хімічного корпусу та аудиторії №105 в У-2 (2015–2020 рр.).
4. Провести ремонт читальних залів і приміщення старої бібліотеки (2016–2018 рр.).
5. Виконати аварійні ремонтні роботи в приміщенні спортивного залу на вул. Весніна (2015 р.).
6. Відремонтувати приміщення буфету в навчальному корпусі У-5 і придбати кухонне обладнання для організації харчування студентів і викладачів (2015–2016 рр.).
7. Завершити ремонтні роботи в гуртожитках №13, 14 і 15 (2015–2016 рр.).
8. Виконати ремонти в приміщеннях гуртожитків №4 і №10 (2016–2017 рр.).
9. Виконати капітальний ремонт їдальні, жилового будинку і лабораторного корпусу на базі інституту «Молнія» (2016–2017 рр.).
10. Завершити реконструкцію гуртожитку №2 готельного типу (2015 р.).
11. Провести капітальний ремонт системи опалювання головного аудиторного корпусу з установкою теплового пункту (2015 р.).
12. Створити план та провести ремонтні роботи доріг і пішохідних доріжок у навчальному містечку та гуртожитках (2016–2017 рр.).
13. Підвищити комфортність умов у душових кімнатах гуртожитків за рахунок установки автоматичних систем вентиляції (2015 р.).
14. Посилити охорону навчального містечка університету організацією відеоспостереження, для чого створити із співробітників групу фахівців для технічного обслуговування (2015 р.).
15. Вирішити питання про скасування боргу заводу «Чернівцілегмаш» в обсязі 1 млн. грн., прийняти на баланс університету матеріальну базу заводу і передати її до управління Чернівецькому факультету для вирішення питання про передачу земельної ділянки (2015 р.).
16. Виділити кошти в обсязі 500 тис. грн. на залучення працівників дослідного заводу до ремонтних робіт, виготовлення меблів та лабораторного устаткування (2015–2020 рр.).

Підвищення енергетичної ефективності будівель університету

1. Джерело фінансування – Європейський інвестиційний банк.
2. Обсяг фінансування – 32 млн. євро на 3 роки (2015, 2016, 2017 рр.).
3. Будуть виконані роботи з утримання фасадів, заміни вікон, реконструкції опалення, водопостачання, електропостачання та використані альтернативні джерела енергії, як у навчальних корпусах, спортивному комплексі, так і в гуртожитках.

Капітальне будівництво

1. Виконати проектні роботи з відводу земельної ділянки в урочищі Фігуровка для капітального будівництва спортивно-оздоровчого табору для відпочинку студентів і викладачів (2015–2016 рр.).
2. Спроектувати та збудувати лабораторний корпус із сучасним науковим обладнанням площею 5 тис. м2 на кошти Європейського інвестиційного банку (2016–2017 рр.).
3. Виконати проектування та будівництво сучасного стадіону з покриттям доріжок та необхідними приміщеннями (2016–2017 рр.).
4. Виконати проекти лижної бази кафедри фізичного виховання на відведеній ділянці землі в лісопарку. Будівництво провести у 2017–2018 рр.
5. Виконати проекти і реконструкцію всіх мереж постачання тепла, води, електроенергії, газу та мережі зв’язку на кошти Європейського інвестиційного банку.
6. Збудувати житловий будинок для викладачів та співробітників університету (2016–2017 рр.).
7. Створити на території університету стоянки для автомобілів та велосипедів (2015–2016 рр.).

Соціальний захист співробітників та студентів

1. Забезпечувати своєчасну виплату стипендії, заробітної платні, грошей на відпустки та оздоровлення.
2. За рахунок економії фонду заробітної плати виплачувати ректорські надбавки, винагороди в межах до 2 млн. грн. на рік.
3. Щорічно виплачувати матеріальну допомогу співробітникам і викладачам у межах до 800 тис. грн., студентам – у межах до 150 тис. грн.
4. Відновити з 2015 року в спортивно-оздоровчому таборі «Фігуровка» відпочинок студентів, викладачів та їх дітей.
5. Забезпечити студентам, співробітникам і викладачам пільгове користування послугами спортивних секцій у Палаці спорту університету (до 50%).
6. Надати можливість викладачам і співробітникам займати додаткові посади на 0,25 і 0,5 за рахунок збільшення навчального навантаження, розширення зони обслуговування або внутрішньовузівське сумісництво відповідно.
7. Своєчасно укладати угоди з профспілковими комітетами на покращення умов навчання та праці в навчальних корпусах, проживання в гуртожитках.
8. Щорічно виділяти кошти в обсязі 300–400 тис. грн. на придбання спецодягу та підвищення рівня безпеки студентів і викладачів у процесі навчання.

Організаційні заходи

1. Створити Наглядову раду згідно з законом України «Про вищу освіту».
2. Переобрати Вчену раду на підставі закону України «Про вищу освіту».
3. Організувати групу фахівців для створення внутрішньої системи гарантії якості вищої освіти та рейтингу викладачів, студентів та науковців, а також кафедр і факультетів.
4. Призначити групу фахівців для створення системи автоматичного безпаперового керування діяльністю університету.
5. Призначити радників факультетів із числа активістів студентського самоврядування.
6. Створити студентський Парламент.
7. Поновити Художню раду в Палаці студентів.
8. Отримати від Європейського інвестиційного банку 32 млн. євро на підвищення енергетичної ефективності університету.

Програма створена для вирішення наступних проблем

1. Збереження стабільності і творчої активності в колективі університету.
2. Подальшого розвитку всіх напрямів діяльності університету на підставі виконання закону «Про вищу освіту».
3. Покращення якості підготовки фахівців до світового рівня на підставі внутрішньої системи гарантії якості вищої освіти.
4. Поширення визнання університету в світі через оцінку навчальних програм європейськими установами оцінки якості освіти.
5. Інтеграція університету в європейський навчальний і науковий простір.
6. Інтернаціоналізація навчального процесу університету через поширення міжнародних зв’язків та мобільності студентів і викладачів, узгодження навчальних програм з провідними університетами Європи.
7. Виховання студентів патріотами України, висококваліфікованими спеціалістами.
8. Поширення в освітній і науковій діяльності використання сучасних ІТ-технологій і телекомунікаційних систем.
9. Забезпечення високого рівня компетентності випускників для успішної діяльності в сфері економіки України.
10. Збільшення обсягу фінансування за рахунок розширення джерел фінансування.
11. Модернізація матеріальної бази університету до світового рівня за кошти Європейського інвестиційного банку.
 

Разработка, поддержка и наполнение: лаборатория информационно-поисковых систем НТУ "ХПИ" © 2004 — 2021


Яндекс.Метрика

Дніпропетровський національний університет імені Олеся Гончара Національний університет цивільного захисту України Народная украинская академия Харківський національний автомобільно-дорожній університет Національний фармацевтичний університет Національний гірничий університет