О газете | Архив номеров | Архив статей | Поиск      

Сучасний університет – проектний підхід до організації роботи згідно з положеннями європейських кваліфікаційних рамок»


[О. Каніщева, к. т. н., доцент кафедри інтелектуальних комп’ютерних систем]
#3 от 28.02.2014

Таке стажування проводила в листопаді 2013 року у м. Лодзь фундація Central European Academy Studies and Certification (CEASC) (Республіка Польща) у співпраці з польським Університетом Інформатики (WSIiU) та Центром Європейських Фондів (BFE).

Європейські кваліфікаційні рамки – це кваліфікації європейського простору вищої освіти та Європейська кваліфікація для навчання протягом життя (Lifelong Learning Programme). Цільовою групою проекту були викладачі вищих навчальних закладів України, методичний та адміністративний персонал українських вузів (26 осіб), серед яких пощастило бути і мені.

У процесі стажування ми вивчали трирівневу систему вищої освіти та кваліфікаційні рівні європейського освітнього простору. Намагалися провести їх порівняльний аналіз з українськими відповідниками, а також визначити рівні та засади визнання українських освітніх документів в європейському освітньому просторі.

Дуже цікавим і корисним було знайомство з проектним підходом до організації навчального процесу в європейських університетах, формування навчальних планів.

Багато нового дізналися ми про практичну реалізацію в рамках організації навчального процесу принципу мобільності студентів та викладачів через використання спеціалізованих фондів ЄС, призначених для фінансування компоненту мобільності.

Дістали ми й практичну допомогу в роботі над власними обмінними, навчальними та дослідницькими проектами, фінансованими з джерел ЄС, ознайомившись із досвідом, вимогами до учасників подібних проектів.

Програма стажування передбачала 30 годин лекційних та практичних занять, які проводилися українською та польською мовами. Дуже корисним було проведення в рамках стажування порівняльного аналізу українських та європейських кваліфікаційних рамок, завдяки чому можна було виявити переваги та недоліки обох боків.

Кожен день стажування був насичений заняттями, семінарами, на яких польські викладачі ділилися своїм досвідом для отримання грантів від ЄС, організацією практик та навчального процесу. Ми відвідали різні кафедри університету Інформатики (WSIiU), спортивний комплекс, побували на лабораторних заняттях та лекціях, спілкувалися з викладачами і студентами. Всі учасники, закінчивши стажування, одержали офіційний сертифікат про отримання післядипломної освіти (форма міністерства освіти Республіки Польща).

Треба сказати, що іноземні стажування дуже корисні для студентів, випускників і викладачів вузів. Вони мають чудову можливість поширювати знання за своєю спеціальністю та водночас вдосконалювати знання іноземної мови. Стажисти також знайомляться з культурою іншої країни та встановлюють ділові контакти.

Це важлива мовна практика, що ніколи не буває зайвою (у нашому випадку не було багато часу, щоб вивчити польську мову, але у кінці тижня ми вже почали розуміти викладачів-поляків без перекладача). Та найголовніше – це побачити зсередини те, про що не пишуть у підручниках або газетах. Це досвід, а, як відомо, він не буває негативним. Безсумнівно, стажування розширюють і світогляд, адже ви маєте можливість побачити різних людей, те, як вони живуть, працюють. Ви вчитеся на різні речі дивитися по-іншому. Складно відчути й отримати такий досвід, перебуваючи в одному місці. Тому рекомендую усім бажаючим брати участь у різних конкурсах, стажуваннях, практиках, стипендіях. Бажаю успіху!

 

Разработка, поддержка и наполнение: лаборатория информационно-поисковых систем НТУ "ХПИ" © 2004 — 2021


Яндекс.Метрика

Дніпропетровський національний університет імені Олеся Гончара Національний університет цивільного захисту України Народная украинская академия Харківський національний автомобільно-дорожній університет Національний фармацевтичний університет Національний гірничий університет