О газете | Архив номеров | Архив статей | Поиск      

Методвідділ інформує


#19-20 от 15.11.2012

Семінари з удосконалення педагогічної майстерності 2012/13 н. р.

Підвищення кваліфікації викладачів – один із найважливіших аспектів роботи вищого навчального закладу. Наявність чітко налагодженої системи перепідготовки кадрів дозволяє успішно розв’язувати завдання удосконалення викладацької майстерності науково-педагогічних працівників на рівні, що відповідає сучасним вимогам методичної та психолого-педагогічної науки нашого університету.

У 2012/13 н. р. методичний відділ НТУ «ХПІ» продовжуватиме роботу з удосконалення педагогічної майстерності в таких семінарах:

Основи педагогічної майстерності (для молодих викладачів)

Керівник – професор О. Г. Романовський.

Мета семінару – підвищення теоретичного та методичного рівнів викладання молодими педагогами університету, формування і розвиток їх гуманістичної педагогічної спрямованості, покращення навиків найбільш вагомих компонентів педагогічної майстерності: педагогічного мислення, педагогічної техніки, педагогічного такту, педагогічної етики; допомогти їм краще адаптуватись до нових форм діяльності у встановленні найбільш оптимальних форм педагогічного контакту зі студентами, у розробці та опануванні методик проведення занять з урахуванням сучасних педагогічних вимог і технологій.

Психолого-педагогічні аспекти викладання у вищій школі

Керівник – доцент Ю. І. Панфілов.

Мета семінару – підвищення психолого-педагогічної складової викладання у вищій школі; ознайомлення з теоретичними положеннями педагогічної психології, психології спілкування та практичними навичками ефективної взаємодії «викладач – студент»; поглиблення знань щодо психологічного вмісту процесів взаємодії та ознак конструктивності спілкування в системі «викладач – студент»; психологічних криз і типових труднощів взаємодії студента вузу з соціальним середовищем, шляхи їх подолання (як сприяти адаптації студента у вузі); мотивування студента до навчання як діяльність викладача; організація викладачем особистісно-розвиваючого середовища навчання: застосування методів активного навчання.

Педагогічні технології передачі технічних знань

Керівник – професор С. Ф. Артюх.

Мета семінару – сформувати у молодих викладачів знання, уміння та навички нових високоефективних методів викладання технічних дисциплін, які розроблені передовою педагогічною наукою під назвою «Інженерна педагогіка». Педагогічні технології, які запропоновані цією наукою, на сьогоднішній день складають методологічну основу навчального процесу провідних зарубіжних університетів. Утілення цих технологій у навчальний процес, безумовно, сприятиме підвищенню його якості, та засвоєнню навчального матеріалу студентами.

Людина в освітньому просторі (філософський аспект)

Керівник – професор О. О. Дольська.

Метою семінару є підвищення загальної філософської підготовки, теоретичного і методологічного рівня викладання дисциплін науково-педагогічними працівниками наукових закладів, формування і розвиток їх гуманістичної педагогічної спрямованості, поглиблення навиків найбільш вагомих компонентів педагогічної майстерності з урахуванням філософської підготовки: педагогічного мислення, педагогічної техніки, педагогічної етики, що дасть можливість більш ефективно та результативно адаптуватися до нових форм діяльності щодо розробок програм, планів, змістовних компонент дисциплін; у встановленні найбільш оптимальних форм педагогічного контакту зі студентами з оглядом, з одного боку, на сучасний розвиток освіти, науки та суспільства, а з іншого – на філософський аналіз сучасного образу людини, що навчається. Метою також є вміння формувати філософську оцінку тих процесів, що мають місце в сучасній освіті.

Людинознавчі основи особистісноорієнтованих освітянських технологій у вищій школі

Керівник – професор Г. П. Зубар (блоками).

Мета семінару – введення до навчально-виховного процесу університету сучасних практично-орієнтованих технологій, основаних на антропологічних принципах і педагогіці Р. Штайнера (зокрема, з урахуванням досвіду та методологічних наробок нового європейського освітянського руху – NALW), що сприяють ефективному формуванню особистості і продуктивному розкриттю її творчого потенціалу, а також реалізації принципів гуманістично-орієнтованої концепції освіти гуманітарно-технічної еліти та вихованню фахівців ХХІ століття в НТУ «ХПІ».

Технології дистанційного навчання у навчальному процесі

Керівник – професор В. М. Кухаренко.

Основна мета семінару – показати сучасний стан розвитку дистанційного навчання та його вплив на навчальний процес університету, визначити роль соціальних сервісів у навчальному процесі, отримати навички проектування дистанційного курсу, роботи з інформаційним матеріалом та проведення дистанційного навчального процесу. Семінар надає можливість обмінятися думками, досвідом використання різноманітних інструментів, які простішають, але їх кількість постійно зростає, і орієнтуватися у цьому розмаїтті стає все складніше.

Менеджмент дистанційного навчання

Керівник – професор О. П. Сук.

Мета семінару – оволодіти знаннями з менеджменту проекту з впровадження в навчальний процес технологій дистанційного навчання, базовими практичними навичками членів команди проекту: менеджера-організатора, навчального дизайнера, WEB-дизайнера, тьютера. Заняття мають інтерактивний характер і супроводжуються практичною підготовкою з використанням сучасних технічних і програмних засобів. Активно використовується досвід Центру дистанційної освіти НТУ «ХПІ» з успішної реалізації проектів у сфері дистанційної освіти на національному та міжнародному рівнях. Цільовою групою семінару є викладачі кафедр університету, викладачі та менеджери інших освітніх інституцій України, які мають бажання не тільки опанувати основами технологій дистанційного навчання, але швидко та системно впровадити ці технології у своїх навчальних підрозділах.

Активізація навчального процесу

Керівник – професор О. В. Горілий.

Мета семінару – ознайомлення з методами активного навчання, а також з основами педагогіки та психології вищої школи; засвоєння ігрових методів навчання; досвіду розробки та використання методів активного навчання, накопиченого в НТУ «ХПІ» та за його межами; виконання розробок науково-методичного або навчально-методичного характеру у навчальному процесі; отримання методичної допомоги з питань впровадження методів активного навчання у навчальний процес на кафедрах від керівників семінарів.

Видавнича справа: методичні рекомендації щодо підготовки та видання навчально-методичної літератури

Керівники – начальник РВВ М. П. Єфремова, професор О. П. Сук.

Видавнича справа є одним із найважливіших чинників, що зумовлюють якість освіти. Сучасна видавнича справа ґрунтується на широкому застосуванні інформаційних технологій та потребує від укладачів і авторів навчально-методичної і наукової літератури знань норм та правил підготування навчально-методичних і наукових видань. Необхідність проведення семінару зумовлена значними труднощами, які виникають на кафедрах університету при підготовці авторських рукописів до видання, особливо при верстанні оригінал-макетів.

Методика використання веб-технологій у викладанні у вищій школі

Керівник – професор О. І. Горошко.

Семінар присвячено проблемам використання Інтернет-технологій у вищій школі у форматах очної, дистанційної та змішаної форм навчання студентів у рамках Університету 2.0. Основна мета семінару – виробка у слухачів навиків роботи з утворювальним інструментарієм 2.0. і його ефективне використання у навчальному процесі.

Розвиток компетенцій студентів старших курсів через участь у проектних студіях

Керівник – доцент О. В. Решетняк.

Учасники майстерні ознайомляться з інноваційною формою навчання – проектними студіями, – як інтегрованим компонентом навчального процесу міждисциплінарного характеру. Автори поділяться досвідом організації навчального курсу у форматі, який дійсно дозволяє істотно підвищити практичну цінність підготовки студентів і розвинути такі якості, як робота в команді, ефективні комунікації, управління проектами, підготовка презентацій для інвесторів і письмових звітів для замовника. Привабливістю майстерні є можливість участі у ряді заходів реальної проектної студії для студентів-магістрів НТУ «ХПІ». Учасники не лише познайомляться з особливостями проведення проектних студій і чинниками успіху при впровадженні даного освітнього формату, але й отримають сприяння в плануванні власного курсу.

Удосконалення мовної підготовки науково-педагогічних працівників

Керівник – доцент Е. Г. Пенькова.

Набуття українською мовою статусу державної та впровадження її на всій території України потребує більш поглибленого вивчення її викладачами та співробітниками університету. Програма семінару передбачає удосконалення знань української мови, отриманих у середній школі: детальний розгляд і повтор деяких правил граматики, синтаксису. При цьому враховується рівень знань кожної групи слухачів. Особлива увага приділяється культурі мови, лексичним і стилістичним особливостям наукового і офіційно-ділового стилів мовлення. Також проводяться практичні заняття з перекладу, редагування комп’ютерного перекладу наукових текстів, що дає можливість ознайомитися з типовими помилками при перекладі, отримати знання з термінознавства, поповнити лексичний запас знань з української мови, навчитися ширше використовувати синонімію й мовні її багатства.

Технології створення сайтів кафедр і методика застосування їх у навчальних цілях

Керівник – О. Ю. Стешенко.

Слухач знатиме основні програми і сервіси для вирішення технічних завдань з проведення педагогічної і наукової роботи в середовищі Інтернет. Слухач зможе організувати навчальний процес в Інтернет-середовищі на своєму робочому місці, використовуючи для цього основні сучасні сервіси і стратегії. Після закінчення курсу слухачі матимуть сайти своєї кафедри і освоять професію адміністратора сайту.

Удосконалення професійної майстерності викладача фізичного виховання

Керівник – професор А. І. Любієв.

Мета семінару полягає у вдосконаленні професійної майстерності викладачів, які спеціалізуються у сфері фізичної культури і спорту: формування високого рівня педагогічної культури та ораторського мистецтва, опанування сучасних інформаційних технологій, методик проведення занять із фізичного виховання, спортивного тренування та рухової рекреації студентів, виконання розробок науково-методичного або навчально-методичного характеру у сфері фізичної культури.

Довідки у методичному відділі:

головний корпус, к. 3, за телефонами: 707-62-78; 707-61-74; 22-19, або на сайті: metodotdel.16mb.com.

Разработка, поддержка и наполнение: лаборатория информационно-поисковых систем НТУ "ХПИ" © 2004 — 2021


Яндекс.Метрика

Дніпропетровський національний університет імені Олеся Гончара Національний університет цивільного захисту України Народная украинская академия Харківський національний автомобільно-дорожній університет Національний фармацевтичний університет Національний гірничий університет