4–6 квітня в НТУ «ХПІ» на кафедрі «Двигуни внутрішнього згоряння» відбулася підсумкова науково-практична конференція. На цьому знімку – її учасники, переможці та призери ІІ туру Всеукраїнського конкурсу студентських наукових робіт з природничих, технічних і гуманітарних наук у 2010/2011 н. р. зі спеціальності «Двигуни та енергетичні установки».
«Двигуни та енергетичні установки»
|
На знімку В. Русиновського (зліва направо): С. Галкін, М. Сартибкордахдах, О. Вацеба. | |
Вже вп’яте підсумкова науково-практична конференція з такою назвою відбулася 4–6 квітня у Харкові. Вона зібрала учасників ІІ туру Всеукраїнського конкурсу студентських наукових робіт з природничих, технічних і гуманітарних наук у 2010–2011 н. р. зі спеціальності «Двигуни та енергетичні установки». Міністерство освіти і науки України доручило провідному колективу галузі – кафедрі «Двигуни внутрішнього згоряння» НТУ «ХПІ» – організацію та проведення цієї конференції.
Галузеву конкурсну комісію очолив проректор з наукової роботи НТУ «ХПІ», завідувач кафедри двигунів внутрішнього згоряння (ДВЗ) професор Андрій Петрович Марченко. Комісія розглянула 69 студентських наукових робіт з 32 вищих навчальних закладів України. За результатами рецензування були визначені кращі наукові роботи, що могли претендувати на нагородження. Таким чином, на конференції виступили 29 студентів з 20 вищих навчальних закладів. Вони зробили доповіді та захистили результати своїх робіт у процесі дискусії. Усі студенти-доповідачі одержали дипломи переможців конкурсу І–ІІІ ступенів та заохочувальні дипломи. Призові місця розподілились таким чином:
ІІІ місце – Е. Асанов (Республіканський вищий навчальний заклад «Кримський інженерно-педагогічний університет», м. Сімферополь), О. Бєлінський (Чорноморський державний університет імені Петра Могили, м. Миколаїв), В. Лук’янов (Запорізький національний технічний університет, м. Запоріжжя), М. Назаров, П. Ткач (Сумський державний університет, м. Суми), М. Нижник (Національний транспортний університет, м. Київ), В. Піткільов (Придніпровська державна академія будівництва та архітектури, м. Дніпропетровськ), О. Сіреніна (Дніпропетровський національний університет ім. О. Гончара, м. Дніпропетровськ), О. Тетеря (Українська державна академія залізничного транспорту, м Харків);
ІІ місце – К. Борзяк (Первомайський політехнічний інститут НУК, м. Первомайськ), О. Вацеба, Я. Задорожний, А. Любачина (Національний університет «Києво-Могилянська Академія», м. Київ), С. Галкін (Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», м. Харків), В. Деркач (Луцький національний технічний університет, м. Луцьк), В. Марушко, В. Субочева (Автомобільно-дорожній інститут державного вищого навчального закладу «Донецький національний технічний університет», м. Горлівка), Е. Муртазаєв (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, м. Харків), В. Негрійко (Сумський державний університет, м. Суми), А. Провоторов (Східноукраїнський національний університет ім. В. Даля, м. Луганськ), М. Сартибкордахдах (Національний аерокосмічний університет ім. М. Є. Жуковського «Харківський авіаційний інститут», м. Харків).
На І місці – Л. Воробйов, Д. Шалапко (Херсонська філія Національного університету кораблебудування ім. адмірала Макарова, м. Херсон), І. Нестеренко (Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», м. Харків), М. Савенков (Донбаська національна академія будівництва і архітектури, м. Донецьк), Б. Щербань (Національний аерокосмічний університет ім. М. Є. Жуковського «Харківський авіаційний інститут», м. Харків).
Заохочувальний диплом отримав Ю. Супрун (Криворізький технічний університет, м. Кривий Ріг).
Студентам, що приїхали з інших міст України, дуже сподобався наш університет, велич його корпусів та гостинність, з якою їх зустріли на кафедрі ДВЗ. Для учасників конференції була організована цікава оглядова автобусна екскурсія містом. Також вони побували у Музеї історії НТУ «ХПІ» та в моторних залах і лабораторіях кафедри ДВЗ.
Мехран Сартибкордахдах з Національного аерокосмічного університету ім. М. Є. Жуковського «Харківський авіаційний інститут» протягом року працював над магістерською роботою під керівництвом старшого викладача, к. т. н. Н. А. Шимановської, якій хлопець дуже вдячний. Доповідь на конференції на тему «Прогнозування ресурсу робочої лопатки з охолодженням ТВТ двигуна ТВЗ-117» – частина цієї роботи. Студент провів ряд досліджень, розробив нову лопатку та запропоновував систему її охолодження, яка дає можливість, модернізуючи двигун, підвищити як температуру газу, так і межу міцності деталей.
Олександр Вацеба приїхав до нас з Національного університету «Києво-Могилянська Академія». Його доповідь «Екологізація двигунів внутрішнього згоряння шляхом впровадження комбінованих систем подачі палива» – також частина магістерської роботи, підготовленої під керівництвом професора, д. хім. н. С. Д. Ісаєва. «Зараз посилюється вплив техногенних факторів, в т. ч. викидів шкідливих речовин у атмосферу, на погіршення екологічної ситуації як у нашій країні, так і за кордоном. Тому необхідно шукати шляхи вирішення цієї проблеми, впроваджуючи нові технології та розробки в області автомобілебудування», – розповідає Олександр. У спільній роботі зі студентами Києво-Могилянської Академії Олександр розробив дослідний зразок генератора водню, який суттєво зменшує кількість оксидів вуглецю, азоту, чадного газу та вуглеводневих сполук. Хлопець каже, що ідея створення подібного генератора з’явилася в нього ще у 2007–2008 роках, коли він був на стажуванні в Америці. Зараз уже вдалося впровадити електронні схеми управління дослідного зразка генератора водню, що збільшило ефект роботи установки.
Сергій Галкін у червні закінчує наш університет. Хлопець каже, що опановувати складну спеціальність було дуже цікаво. Перед НТУ «ХПІ» Сергій закінчив Харківський механічний технікум ім. О. О. Морозова за спеціальністю «Виробництво двигунів внутрішнього згоряння». Знання, отримані у технікумі, стали фундаментом для плідного навчання в НТУ «ХПІ».
Магістерську роботу хлопець виконував під керівництвом головного наукового співробітника кафедри ДВЗ, д. т. н., професора І. В. Парсаданова. На конференції Сергій виступив з доповіддю «Оцінка та удосконалення показників паливної економічності дизеля 468А – 1». Зміст роботи полягає в підвищенні технічного рівня дизель-генератора для привода наземної транспортної машини. Завдяки удосконаленням, що їх запропонував Сергій, техніко-економічні показники роботи двигуна стануть набагато кращими.
Завершуючи роботу конференції, заступник голови конкурсної комісії професор В. О. Пильов поздоровив юних науковців з успішними виступами та побажав молодим людям міцного здоров’я і наступних творчих надбань.