Методичний відділ інформує
Підвищення кваліфікації викладачів – один із найважливіших аспектів роботи вищого навчального закладу. Наявність чітко налагодженої системи перепідготовки кадрів дозволяє успішно розв’язувати завдання удосконалення викладацької майстерності науково-педагогічних працівників на рівні, що відповідає сучасним вимогам методичної та психолого-педагогічної науки в нашому університеті.
У 2009/10 н. р. методичний відділ НТУ «ХПІ» продовжує роботу з удосконалення педагогічної майстерності в таких семінарах:
Основи педагогічної майстерності (для молодих викладачів)
Керівники: професор О. Г. Романовський, доцент Ю. І. Панфілов.
Мета семінару – підвищення теоретичного та методичного рівня викладання молодими педагогами університету, формування і розвитку їх гуманістичної педагогічної спрямованості, покращення навичок найбільш вагомих компонентів педагогічної майстерності: педагогічного мислення, педагогічної техніки, педагогічного такту, педагогічної етики; допомогти їм краще адаптуватись до нових форм діяльності у встановленні найбільш оптимальних форм педагогічного контакту зі студентами, у розробці та опануванні методик проведення занять з урахуванням сучасних педагогічних вимог і технологій.
Людинознавчі основи особистісно орієнтованих освітянських технологій у вищій школі
Керівник: професор Г. П. Зубар.
Мета семінару – введення до навчально-виховного процесу університету сучасних практично орієнтованих технологій, основаних на антропологічних принципах і педагогіці Р. Штайнера (зокрема, з урахуванням досвіду та методологічних наробок нового європейського освітянського руху NALW), що сприяють ефективному формуванню особистості і продуктивному розкриттю її творчого потенціалу, а також реалізації принципів гуманістично орієнтованої концепції освіти гуманітарно-технічної еліти та вихованню фахівців ХХІ століття в НТУ «ХПІ».
Розробка дистанційного курсу
Керівник: професор В. М. Кухаренко.
Розглядаються: Інтернет та суспільство – Інтернет, суспільство, освіта; особливості Інтернету в СНД; інформаційна культура; сучасна освіта; безперервна освіта; відкрите навчання; віртуальний університет. Визначення дистанційного навчання – характерні риси дистанційного навчання; його принципи; якість; дидактичні особливості сучасних інформаційних ІКТ у дистанційному навчанні; сучасні інформаційні технології. Віртуальні навчальні середовища – програмне забезпечення дистанційного курсу; призначення віртуальних навчальних середовищ; критерії оцінки; віртуальне навчальне середовище «Веб-клас ХПІ»; стандарти.
Практика: реєстрація у середовищі; робота з електронною поштою, списком розсилки; дискусійний форум; дистанційні курси в Інтернет; практика; аналіз дистанційного курсу.
Використання технологій дистанційного навчання
Керівник: професор В. М. Кухаренко.
Мета семінару – засвоїти сучасні методи та інструменти ДН і використовувати їх у своєму навчальному процесі. Отримані навички дозволять підвищити ефективність навчального процесу та суттєво прискорити процес створення дистанційного курсу.
Менеджмент дистанційного навчання
Керівник: професор О. П. Сук.
Мета семінару – набуття знань із менеджменту проекту з впровадження в навчальний процес технологій дистанційного навчання, базових практичних навичок членів команди проекту – менеджера-організатора, навчального дизайнера, WEB-дизайнера, тьютера. Заняття мають інтерактивний характер і супроводжуються практичною підготовкою з використанням сучасних технічних і програмних засобів. Активно використовується досвід Центру дистанційної освіти НТУ «ХПІ» з успішної реалізації проектів у сфері дистанційної освіти на національному та міжнародному рівнях. Цільовою групою семінару є викладачі кафедр університету, викладачі та менеджери інших освітніх інституцій України, які мають бажання не тільки опанувати основи технологій дистанційного навчання, але швидко впровадити ці технології у своїх навчальних підрозділах.
Активізація навчального процесу
Керівник: професор О. В. Горєлий.
Призначення семінару – знайомство з ігровим проектуванням, його розробкою та впровадженням у навчальний процес; одержанням первинних навиків керівництва ігровим проектуванням у рамках курсового та дипломного проектування. Курс призначено для викладачів гуманітарного, природничого та технічного профілів, а також керівників навчального проектування. Він дозволяє ознайомитися з суттю та джерелами активності тих, хто навчається, та тих, хто навчає, у навчальному процесі, суттю та шляхами активізації навчального процесу, з методами активного навчання та їх місцем у навчальному процесі при системному погляді на навчання.
Інтерактивні технології у викладанні іноземних мов у вищому навчальному закладі
Керівник: професор О. І. Горошко.
Мета семінару – підвищення мовної і комп’ютерної компетенції та грамотності викладачів університету для читання загальноосвітніх курсів англійською мовою, а також знайомство і навчання навичкам роботи з інтернет-технологіями у практиці викладання (мова – англійська).
Фінансово-економічне англомовне термінознавство
Керівник: доцент В. Б. Макаров.
Даний курс розрахований на поглиблені заняття з англійської мови з вчителями та аспірантами факультету «Бізнес і фінанси». Він передбачає комунікативне вивчення основних розділів граматики у комбінації з освоєнням розмовних тем з ключовою економічною термінологією.
Шляхи подолання фінансової кризи в Україні
Керівник: професор Ю. І. Лернер.
При проведенні занять розглядається глобальний характер кризи та її особливості для України, аналізуються фінансово-кредитні витоки кризи, вплив її на різноманітні сфери діяльності і, як наслідок, пропонуються механізми реалізації антикризової стратегії.
Видавнича справа
Керівники: нач. РВВ М. П. Єфремова, професор О. П. Сук.
Видавнича справа є одним із найважливіших чинників, що зумовлюють якість освіти. Сучасна видавнича справа ґрунтується на широкому застосуванні інформаційних технологій та потребує від укладачів і авторів навчально-методичної і наукової літератури знань норм та правил підготування навчально-методичних і наукових видань.
Українська мова (для початківців, розвиваюча, термінознавство)
Керівник: доцент Е. Г. Пенькова.
Семінар допоможе безболісно перейти на викладання державною мовою. Слухачі отримають відповіді на всі питання з мови, літератури, термінології; мовну практику; навички російсько-українського (і навпаки) перекладу; допомогу в перекладі тез, статей, методичних розробок і посібників. Запропонований навчальний курс знайомить працівників університету, що у своїй повсякденній роботі мають справу з укладанням різноманітних документів та офіційних паперів, із прикладами, правилами та типовими зразками сучасного діловодства.
Сучасні комп’ютерні технології моделювання елементів складних механічних систем
Керівник: професор М. А. Ткачук.
Розглядаються підходи і загальна концепція сучасних комп’ютерних технологій проектування і дослідження елементів складних механічних систем, у першу чергу сучасних машинобудівних конструкцій. Слухачі знайомляться з сучасними програмними продуктами Pro/ENGINEER, Pro/Mechanical, ANSYS, Solid Works, Компас і отримують навички створення просторових параметричних моделей, конструкторської і технологічної документації, креслень і скінченно-елементних моделей деталей, вузлів і агрегатів.
Професійна майстерність викладача фізичного виховання
Керівник: професор А. Г. Любієв.
Мета семінару – формування у викладачів фізичного виховання комплексу знань, умінь та навичок викладання фізичного виховання у вищому навчальному закладі відповідно до кредитно-модульної системи організації навчання, а також удосконалення та збільшення комплексу знань організації виховної роботи зі студентами, організація лікувально-педагогічного контролю та самоконтролю на заняттях фізичного виховання, досягнення високого рівня педагогічної культури.
ІХ Міжвузівська школа-семінар «Нові технології в освіті»
Учасники зможуть ознайомитися з найновішими методами навчання, виховання та розвитку особистості, обговорити сучасний стан і перспективи розвитку вищої освіти. Заняття проходитимуть у формі ділових ігор, тренінгів та дискусій.
Довідки у методичному відділі: Головний корпус, к. 3. Тел.: 707-62-78; 707-61-74; 22-19