О газете | Архив номеров | Архив статей | Поиск      

Доцент І.В. Синельник: «Молодь націлена на отримання знань»


[Підготувала П. Ніколенко]
#25-26 от 25.12.2008

Завідувач кафедри загальної та експериментальної фізики, професор Андрій Олександрович Мамалуй дуже високо оцінює роботу Ірини Василівни та бажає їй подальших успіхів і надбань! «Ірина Василівна відповідальна, висококультурна та дуже лояльна людина, всі доручені їй справи вона виконує не тільки на дуже високому професійному рівні, та ще й, як кажуть, з душею».

«Я викладаю курс фізики студентам факультету комп’ютерних та інформаційних технологій, – розповідає Ірина Василівна, – та спецкурс з нелінійної оптики студентам п’ятого курсу АП факультету. Що я можу сказати про студентів? Вони всі дуже різні. Взагалі мені завжди імпонує захопленість багатьох студентів, їх свідомий вибір професії та серйозне ставлення до здобуття професійних навичок. Подобається мені й те, що у студентів широке коло інтересів. Їх хвилюють різноманітні питання – від будови Всесвіту до практичних застосувань фізичних законів. Від красивих абстрактних моделей до можливості вирішувати конкретні завдання за допомогою отриманих знань. Деяких студентів не дуже добре підготувала школа, але загалом – рівень є. Добре, що велика кількість студентської молоді націлена на отримання знань, вона прагне подальшого успіху. Це дуже приємно. Добре й те, що у наших студентів є можливість з І курсу включатися в серйозну наукову роботу. В нашому вузі є студентське наукове товариство, яке активно діє на кафедрі ЗЕФ. Щорічно кафедрою проводиться вже традиційна регіональна студентська наукова конференція «Актуальні проблеми фізики та їх інформаційне забезпечення», тобто студенти можуть цілком віддаватися науковій діяльності з самого початку свого навчання в Політехнічному. Вони вже з першого курсу можуть застосовувати здобуті знання для вирішення проблем, що потім з’являються у їх майбутній професійній діяльності. Наприклад, студенти факультету комп’ютерних та інформаційних технологій представляють роботи з комп’ютерного моделювання. Можна впевнено говорити, що рівень доповідей студентів на цій конференції достатньо високий. Наприклад, студенти групи КІТ-25а Олександр Соловей, Костянтин Красильников та Сергій Мухін після нашої конференції достойно представили ХПІ на Міжнародній конференції «Еврика», що відбулася у Львові. На регіональній студентській конференції завжди працюють секції: наукова; науково-методична (тут студенти представляють свої методичні розробки, лекційні демонстрації виконані під керівництвом викладачів); інженерна (практичні розробки та приклади застосування фізичних законів для розв’язання технічних задач); історія фізики (розглядаються філософські питання розвитку науки). Таким чином, наша молодь включається у професійну та наукову діяльність.

Що стосується мого ставлення до Болонського процесу, то воно неоднозначне. Позитивними рисами цієї системи я вважаю її спрямованість на формування професійної компетентності фахівців, технологічність, ставлення до студента, як до зрілої особистості, що свідомо та відповідально обирає стратегію своєї професійної підготовки. Але навчання за цією системою вимагає від студентів доброї організованості, здатності до самостійності, чіткого виконання графіку навчального процесу. А от оцінювання за кредитно-модульною системою – це додаткове навантаження на викладача, пов’язане з суто технічними діями – підрахунком рейтингового балу, та переведенням його в різні системи оцінок – національну чи європейську.

У нас на кафедрі розроблена система комп’ютерного тестування, яка допомагає викладачам працювати з новою системою оцінювання. Дуже важливо, що сучасна фізика – наука, яка активно розвивається, в якій з’являються нові напрямки досліджень. Знайомити студентів з ним і є головним завданням сучасного викладача. Ми розробили комп’ютерний практикум з фізики. Це близько 20 лабораторних робіт з комп’ютерного моделювання фізичних процесів».

Ірина Василівна Синельник закінчила Харківський державний університет у 1982 році, потім, з 1984 по 1987 рік навчалася у аспірантурі ХПІ, захистила кандидатську дисертацію, присвячену використанню комп’ютерних технологій для ефективного навчання студентів, у червні 1995 року отримала ступінь кандидата педагогічних наук. У НТУ «ХПІ» Ірина Василівна працює з 1982 року, з червня 1997-го вона – доцент кафедри загальної та експериментальної фізики. З 2006 – Ірина Василівна заступник декана з методичної роботи фізико-технічного факультету, з 1991 року вона керує комп’ютерним практикумом кафедри загальної та експериментальної фізики. Як ми бачимо, у людини, яка любить науку, яка закохана у свою професійну справу, не виникає особливих складностей знайти час на виконання своїх обов’язків та завдань. Та все ж таки бути висококласним викладачем не просто. Ірина Василівна Синельник постійно підтримує свій професійний рівень. У цьому їй допомогає наукова діяльність. Велике значення також мають професійне спілкування з колегами, активна участь у конференціях, та інформаційна робота – ознайомлення з науковою літературою. Дуже цікавлять такі теми, як комп’ютерне моделювання фізичних процесів, формування інформаційної культури, процеси нерівноважного росту кристалів, динаміка нелінійних систем, комп’ютерні технології навчання.

«Я люблю свою роботу, – посміхається Ірина Василівна. – Вважаю головним завданням викладача вчити студентів відповідно вже до їх світосприйняття, адже життя вже інше, та й молодь інша. Якщо раніше основним джерелом інформації був викладач, то зараз це ще й Інтернет, засоби масової інформації, спеціальна література і т. і. Тому викладач повинен надавати студенту право самостійного вибору, право робити висновки. Важливо ще додати кілька слів щодо виховання нашої молоді. Мене дуже турбує «мовне питання», яке дуже загострилось останнім часом. Не має значення, яку мову використовує людина для особистого та професійного спілкування, – чи то «великий и могучий русский язык»,чи то «мову калинову», чи будь-яку іншу. Але це має бути чисте джерело, а не мутна калюжа. Психологи дослідили, що мова відбиває внутрішній світ та стан людини, її мислення, інтелект, духовний розвиток. Студент за своїм соціальним статусом належить до інтелігенції, яка в усі часи вважалася носієм культури суспільства. І дуже прикро бачити та чути, як зовні начебто розумний юнак використовує для емоційного забарвлення своїх думок «площадную брань», а чарівна дівчина, не соромлячись, висловлюється за допомогою ненормативних лексичних зворотів. І навіть, коли ми самі лише слухаємо цей бруд, не роблячи спроб припинити вчинки, що принижують людську гідність, наша душа забруднюється. Тож якщо ми прагнемо гідного життя, ми мусимо бути його варті! І це в першу чергу повинна усвідомлювати наша молодь, адже вона наше майбутнє!».

Ми впевнені, що перспективному науковцю, висококласному викладачу та прекрасній людині Ірині Василівні Синельник завжди все буде вдаватися!!! Нам залишається лише побажати їй великих успіхів у подальшій роботі та особистому житті!!!

Разработка, поддержка и наполнение: лаборатория информационно-поисковых систем НТУ "ХПИ" © 2004 — 2021


Яндекс.Метрика

Дніпропетровський національний університет імені Олеся Гончара Національний університет цивільного захисту України Народная украинская академия Харківський національний автомобільно-дорожній університет Національний фармацевтичний університет Національний гірничий університет