«Філософія освіти та формування національної управлінської гуманітарно-технічної еліти»
– таку назву має цього року міжнародна науково-практична конференція Кримські педагогічні читання, яка вже вчетверте відбудеться на базі нашого університету. Крім НТУ «ХПІ» її організаторами стали Міністерство освіти і науки України, Академія педагогічних наук України, Харківські обласна рада та обласна держадміністрація, міськвиконком, Інститут педагогічної освіти дорослих АПН України.
З боку нашого університету базовою для організації Четвертих (як і трьох попередніх) Кримських читань є кафедра педагогіки і психології управління соціальними системами.
Науково-педагогічний колектив цієї кафедри, заснованої лише 8 років тому, вже організував і провів 10 наукових конференцій, випустив 31 число журналу «Теорія і практика управління соціальними системами». Тут відкрито 3 спеціальності: «Психологія», «Адміністративний менеджмент» і «Педагогіка вищої школи». За останні 4 роки тут видано 3 монографії, 4 підручники, 14 навчальних посібників (3 з низ – із грифом МОНУ) та опубліковано близько 500 наукових статей.
Четверті кримські педагогічні читання будуть проходити 27–31 травня, їм присвячені публікації на шпальтах цього випуску.
Четверті кримські педагогічні читання
|
Пропоную до обговорення
В.Г. Кремень – академік НАН України і АПН України, Президент АПН України, Президент товариства «Знання України», доктор філософських наук, професор:
«Немає інтелігента поза виробництвом і розвитком культури та знання, але і знання немає без інтелігентності. В освітньому процесі інтелігенція повинна виступати як цілісний організм, єдиний не лише генетично, концептуально, предметно-змістовно, але і соціально».
|
Пропоную до обговорення
Л.Л. Товажнянський – ректор НТУ «ХПІ», доктор технічних наук, професор:
«Пошук шляхів та засобів зниження «браку» в освіті обумовлює зростаючий інтерес до теоретичних основ управління якістю освіти. Виникає нагальна необхідність розробки та реалізації наукових підходів до управління якістю освіти у вищій школі (Total Quality Education – TQE) та забезпечення гарантії якості на основі застосування сучасних концепцій Загального управління якістю (Total Quality Management – TQM) і системи міжнародних стандартів ISO 9001:2000».
Пропоную до обговорення
В.П. Андрущенко – ректор Національного педагогічного університету ім. М.П. Драгоманова, дійсний член АПН України, доктор філософських наук, професор:
«Суспільству, народу, нації потрібне консолідоване, узгоджене, вивірене бачення стратегії розвитку, в першу чергу економічних і політичних пріоритетів. В «кадровій круговерті» концептуальність і вивіреність розвитку може забезпечити сила, що стоїть осторонь політики, не рветься до влади, бо володіє владою більш потужною, ніж десятки політичних угрупувань разом взятих – владою інтелектуальною. Йдеться про наукову, освітню, культурну еліту нації, залучення якої до державотворчого процесу якраз і забезпечить концептуальність, вивіреність, зваженість і обґрунтованість підходів».
Пропоную до обговорення
Профессора Николай Илиаш, Иосиф Андраш (г. Петрошаны, Румыния), Александр Романовский:
«В научном образовании инженера, технолога обязательно должна присутствовать часть из группы художественных наук, этики, эстетики и не в последнюю очередь из области социальных наук, так как инженер, благодаря своему образованию, чаще всего занимает руководящие посты, и почти что с первых лет своей профессиональной карьеры инженер-выпускник занимает должность, которую называем руководящей».
Пропоную до обговорення
Профессора Л. Любчик, Э. Братута:
«Анализ новых принципов организации высшей школы требует формализованного описания, компьютерного моделирования и детального анализа динамики взаимосвязей в треугольнике «социум – структура системы вузов – качество образования».
Пропоную до обговорення
І.А. Зязюн – директор Інституту педагогічної освіти і освіти дорослих АПН України, доктор філософських наук, професор, академік АПН України:
«Сучасному поколінню вчених-педагогів належить ще повернутися до діалогів Сократа і запропонувати на основі досягнень вітчизняної психолого-педагогічної теорії та практики концепції і моделі розвитку освіти, яка крок за кроком привчатиме мозок кожної дитини, підлітка, юнака долати мисленнєві перепони, відшукуючи істину».