Міжнародна конференція «Філософія освіти та формування національної управлінської гуманітарно-технічної еліти»

#11-12 от 22.05.2008

«Філософія освіти та формування національної управлінської гуманітарно-технічної еліти»
– таку назву має цього року міжнародна науково-практична конференція Кримські педагогічні читання, яка вже вчетверте відбудеться на базі нашого університету. Крім НТУ «ХПІ» її організаторами стали Міністерство освіти і науки України, Академія педагогічних наук України, Харківські обласна рада та обласна держадміністрація, міськвиконком, Інститут педагогічної освіти дорослих АПН України.

З боку нашого університету базовою для організації Четвертих (як і трьох попередніх) Кримських читань є кафедра педагогіки і психології управління соціальними системами.

Науково-педагогічний колектив цієї кафедри, заснованої лише 8 років тому, вже організував і провів 10 наукових конференцій, випустив 31 число журналу «Теорія і практика управління соціальними системами». Тут відкрито 3 спеціальності: «Психологія», «Адміністративний менеджмент» і «Педагогіка вищої школи». За останні 4 роки тут видано 3 монографії, 4 підручники, 14 навчальних посібників (3 з низ – із грифом МОНУ) та опубліковано близько 500 наукових статей.

Четверті кримські педагогічні читання будуть проходити 27–31 травня, їм присвячені публікації на шпальтах цього випуску.

Четверті кримські педагогічні читання

Пропоную до обговорення

В.Г. Кремень – академік НАН України і АПН України, Президент АПН України, Президент товариства «Знання України», доктор філософських наук, професор:

«Немає інтелігента поза виробництвом і розвитком культури та знання, але і знання немає без інтелігентності. В освітньому процесі інтелігенція повинна виступати як цілісний організм, єдиний не лише генетично, концептуально, предметно-змістовно, але і соціально».

 

Пропоную до обговорення

Л.Л. Товажнянський – ректор НТУ «ХПІ», доктор технічних наук, професор:

«Пошук шляхів та засобів зниження «браку» в освіті обумовлює зростаючий інтерес до теоретичних основ управління якістю освіти. Виникає нагальна необхідність розробки та реалізації наукових підходів до управління якістю освіти у вищій школі (Total Quality Education – TQE) та забезпечення гарантії якості на основі застосування сучасних концепцій Загального управління якістю (Total Quality Management – TQM) і системи міжнародних стандартів ISO 9001:2000».

Пропоную до обговорення

В.П. Андрущенко – ректор Національного педагогічного університету ім. М.П. Драгоманова, дійсний член АПН України, доктор філософських наук, професор:

«Суспільству, народу, нації потрібне консолідоване, узгоджене, вивірене бачення стратегії розвитку, в першу чергу економічних і політичних пріоритетів. В «кадровій круговерті» концептуальність і вивіреність розвитку може забезпечити сила, що стоїть осторонь політики, не рветься до влади, бо володіє владою більш потужною, ніж десятки політичних угрупувань разом взятих – владою інтелектуальною. Йдеться про наукову, освітню, культурну еліту нації, залучення якої до державотворчого процесу якраз і забезпечить концептуальність, вивіреність, зваженість і обґрунтованість підходів».

Пропоную до обговорення

Профессора Николай Илиаш, Иосиф Андраш (г. Петрошаны, Румыния), Александр Романовский:

«В научном образовании инженера, технолога обязательно должна присутствовать часть из группы художественных наук, этики, эстетики и не в последнюю очередь из области социальных наук, так как инженер, благодаря своему образованию, чаще всего занимает руководящие посты, и почти что с первых лет своей профессиональной карьеры инженер-выпускник занимает должность, которую называем руководящей».

Пропоную до обговорення

Профессора Л. Любчик, Э. Братута:

«Анализ новых принципов организации высшей школы требует формализованного описания, компьютерного моделирования и детального анализа динамики взаимосвязей в треугольнике «социум – структура системы вузов – качество образования».

Пропоную до обговорення

І.А. Зязюн – директор Інституту педагогічної освіти і освіти дорослих АПН України, доктор філософських наук, професор, академік АПН України:

«Сучасному поколінню вчених-педагогів належить ще повернутися до діалогів Сократа і запропонувати на основі досягнень вітчизняної психолого-педагогічної теорії та практики концепції і моделі розвитку освіти, яка крок за кроком привчатиме мозок кожної дитини, підлітка, юнака долати мисленнєві перепони, відшукуючи істину».

Дніпропетровський національний університет імені Олеся Гончара Національний університет цивільного захисту України Народная украинская академия Харківський національний автомобільно-дорожній університет Національний фармацевтичний університет Національний гірничий університет