Підвищення кваліфікації викладачів – одне з найважливіших завдань роботи вищого навчального закладу. Наявність такої чітко налагодженої системи дозволяє успішно розв’язувати завдання підтримки викладацької майстерності всього професорсько-викладацького складу на рівні, що відповідає всім сучасним вимогам науково-методичної та психолого-педагогічної науки нашого університету.
У 2006–2007 н. р. методичний відділ НТУ «ХПІ» продовжує роботу з підвищення кваліфікації викладачів і співробітників у таких семінарах даної системи:
Практичний курс дистанційного навчання
Розглядаються зміни у сучасному суспільстві та освіті, що відбуваються під впливом інформаційно-комунікаційних технологій. Даються визначення віртуальної освіти, віртуального університету, відкритого та дистанційного навчання. Розглядаються психолого-педагогічні питання при створенні дистанційного курсу та організації дистанційного навчання. Наводяться основні етапи створення дистанційного курсу та рекомендації щодо дизайну. Для початківців даються основи веб-дизайну: визначення веб-технологій, робота з Power Point, Front Page, графічними файлами, у Інтернеті, з поштою, списком розсилки та чаті. Завершується процес навчання створенням дистанційного курсу у віртуальному навчальному середовищі «Веб-клас ХПІ».
Менеджмент дистанційного навчання
Мета семінару – набуття знань з менеджменту проекту з впровадження в навчальний процес технологій дистанційного навчання, базових практичних навичок членів команди проекту – менеджера-організатора, навчального дизайнера, WEB-дизайнера, тьютера. Заняття мають інтерактивний характер і супроводжуються практичною підготовкою з використанням сучасних технічних і програмних засобів. Активно використовується досвід Центру дистанційної освіти НТУ «ХПІ» з успішної реалізації проектів у сфері дистанційної освіти на національному та міжнародному рівнях.
Активізація навчального процесу
Викладачі знайомляться з поняттями активності, активізації; набувають знань у сфері педагогіки і психології вищої школи; педагогічної майстерності; оволодівають методологією діяльності, методикою активного навчання, а також едукологією (філософією освіти, її змістом, педагогічною діяльністю та моніторингом).
Методологічні та методичні основи наукових досліджень і технічної творчості
Слухачі семінару знайомляться з методологічними та методичними основами розвитку науково-технічної творчості студентів.
Людинознавчі основи особистісно орієнтованих технологій у вищій школі
Мета курсу – введення до процесу виховання університету сучасних практично-орієнтованих технологій, основаних на антропологічних принципах і педагогіці Р.Штайнера (зокрема, нового європейського освітянського руху – NALW), що сприяють ефективному формуванню і продуктивному розкриттю творчого потенціалу особистості й реалізації принципів гуманістично-орієнтованої концепції освіти гуманітарно-технічної еліти та вихованню фахівців ХХІ століття в НТУ «ХПІ».
Школа професійної майстерності
Проведення циклу тренінгів-практикумів шляхом створення активного середовища, яке стимулює та заохочує до саморозвитку, надає можливість обміну досвідом з колегами для ознайомлення та апробації інноваційних методів навчання та особистісного зростання.
Українська мова для початківців
Для тих, хто ніколи не вивчав української мови. Знайомство з фонетикою, граматикою та лексикою державної мови.
Удосконалення знань української мови
Семінар допоможе безболісно перейти на викладання державною мовою. Слухачі отримають відповіді на всі питання з мови, літератури, термінології; мовну практику; навички російсько-українського (і навпаки) перекладу; допомогу в перекладі тез, статей, методичних розробок і посібників. Запропонований навчальний курс знайомить працівників університету, що у своїй повсякденній роботі мають справу з укладанням різноманітних документів та офіційних паперів, із прикладами, правилами та типовими зразками сучасного справочинства.
Базовий курс роботи з комп’ютером та основи роботи в Інтернет
Під час семінару слухачі одержують базові знання роботи з персональними комп’ютерами: знайомляться з настройками операційної системи MS Windows, освоюють текстовий (MS Word) та табличний (MS Excel) редактори; також основні сервісні служби мережі Інтернет: поштовий сервіс, WEB-сервіс, пошукові системи в Інтернет, чати.
Фізичне виховання, спорт, рекреація. Менеджмент і комп’ютерні технології
Ознайомлення з педагогічними, психологічними, медико-біологічними питаннями професійної діяльності; окремими питаннями з менеджменту та маркетингу, спорту й рекреації. Слухачі оволодівають уміннями та навичками самостійного редагування текстів Microsoft Word.
Міжвузівська школа-семінар «Нові технології в освіті – 8»
Відмінність її від традиційних семінарів і конференцій у тому, що нові способи, методики і технології навчання не лише обговорюються в майстернях, а ще й демонструються, тобто учасники, які володіють новими методиками навчання, виховання та розвитку особистості, демонструють колегам свої вміння, даючи їм можливість ознайомитися та оцінити, так би мовити, на собі їх освітній потенціал. Розглядаються як специфічні форми роботи вищих навчальних закладів, так і проблеми, що потребують координаційних дій освітніх закладів.
Довідки у методичному відділі:
Головний корпус, к. 3. Тел.: 707-62-78; 707-61-74; 22-12.