Під керівництвом професора В.Т. Цвєткова, а з 1954 р. - нового завідувача, - професора М.М. Глаголєва викладачі та вчені кафедри наполегливо докладають зусиль до науково обґрунтованого технічного переоснащення моторобудівної промисловості.
У ці часи особливо яскраво розгорнулася творча діяльність М.М. Глаголєва. В 1950 р. виходить у світ його книга, в якій викладається новий метод розрахунку робочого процесу ДВЗ. Далі вчений видає 11 книг і монографій, частина з яких перекладається іноземними мовами, готує понад 40 кандидатів технічних наук.
Для розвитку зв’язків з промисловістю в 1956 р. на кафедрі ДВЗ створюється галузева лабораторія тепловозних і суднових дизелів (ЛТСД), а в 1957 р. - галузева лабораторія тракторних і комбайнових дизелів (ЛТКД).
Наприкінці 50-х років спільно з ХЗТМ ім. Малишева вченими кафедри створено новий тепловозний дизель Д70. На відсіках і розгорнутих машинах було показано, що цей дизель перевершує кращі світові аналоги.
|
За створення дизеля Д70 М.М. Глаголєв був удостоєний золотої медалі ВДНГ у Москві. Колектив співробітників кафедри отримав срібні і бронзові медалі. В роботах по Д70 активну участь брали: А.Б. Ібрагимов, М.К. Шокотов, А.Я. Щеголь, Б.Д. Шинкаренко, Ю.І. Базавлук, Г.І. Крушедольський, П.П. Міщенко, Н.Л. Зельдес, Г.А. Кох, Г.М. Неміровська, Л.Н. Єремєєва, І.В. Бєршова, Р.В. Казачков, С.Л. Лєвкович, А.Н. Булгаков та ін. За великі заслуги в підготовці кадрів і плідну наукову роботу М.М. Глаголєв у 1960 р. був нагороджений орденом Леніна.
В ЛТКД під керівництвом професора Я.М. Майера започатковані нові методи наукових досліджень, проведені роботи по удосконаленню двигунів СМД. В 1961 р. за плідну учбово-наукову діяльність професор Я.М. Майер був нагороджений орденом Трудового Червоного Прапора.
В 1961-1970 р. р. під керівництвом доцента О.О. Воронкіна на кафедрі були розроблені, виготовлені та з успіхом пройшли випробування роторно-поршневі двигуни потужністю від 15 до 75 к.с. Зразки цих двигунів передані промисловості.
З 1965 р. кафедра розпочинає випуск республіканського збірника наукових праць «Двигуни внутрішнього згоряння». Високий науковий авторитет кафедри забезпечив приток публікацій з усіх провідних двигунобудівних центрів країни, прискорив впровадження передової наукової думки в навчальний процес.
На кафедрі удосконалюється якість підготовки випускників. На новій науковій основі підготовлено базові курси лекцій. З 1950 по 1970 р. р. написано 18 навчальних посібників, поставлено 50 нових лабораторних задач. Проведено роботи з підготовки великої кількості баз практик: ХЗТМ, «Серп і Молот», «Русский Дизель», Брянський машзавод, депо «Основа», Одесське морське, Волжське, Північно-Західне річні пароплавства. Велика увага приділяється підготовці інженерів для соціалістичних країн. Серед випускників - болгари, поляки, німці, угорці, чехи, в’єтнамці, китайці.